En...hoe gaat het met de mama's en de papa's...

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Zit effe in een enorme dip.
Relatiedip wel te verstaan.... (Met de kids gaat het prima.)
Wij hebben 3 kids: 8 jaar, (bijna) 7 jaar en 1 van bijna 14 maanden.
De relatiedip komt ook wel door de kids: vindt het erg moeilijk om daarnaast ook nog een energieke vrouw te zijn.....

Meerdere hier last van?

Liefs Rommeldebom.

Hey Rommeldebom,

Nou hier is een dip wel een heel groot woord maar er is sinds onze kleine man wel het een en ander verandert.
Ik denk dat het ook wel een beetje komt doordat je (mijns inziens) als moeder altijd standby blijft staan.. Die knop gaat wel een beetje om maar nooit helemaal bij mij iig niet.. Hebben wij een "gezellig bedmomentje" en ik hoor de kleine hoesten ofzo is bij de knop vrouw gelijk omgezet naar de mamastand!
Hup weg intiem moment! Mannen hebben daar gewoon minder moeite mee lijkt het wel...

Typisch voorbeeld: zondagochtend, wordt de kleine na de fles pap in bed, op de grond gezet. Hij had het wel gehad met in bed spelen dus hij kroop naar zijn kamer om daar te spelen. Papa denkt vervolgens, mmm die is weg, tijd voor mama en papa..Nou sorry maar die schakeling kan ik dan niet maken als hij elk moment weer de kamer in kan komen kruipen..  

En 's avonds als je aan al die dingen heb gedacht, tas inpakken voor de kleine man voor bij de gastouder, je eigen kleren klaarleggen etc. etc. tsja dan ben je wel blij dat je de luikjes dicht kan doen hè?

Conclusie: ja het is hier ook wel een beetje anders geworden merk ik wel....

Groetjes Saskia

Hey dames,

het afgelopen jaar heb ik als erg zwaar ervaren. Lars is inmiddels 14 maanden en ik ben nòg aan het knokken om er (lichamelijk en geestelijk) bovenop te komen. Dat is ons en onze relatie niet in de koude kleren gaan zitten.
Gelukkig hebben we net twee weken met z'n drietjes door kunnen brengen: dat heeft onze relatie goed gedaan.
Wat wij hebben gemerkt is, dat het erg belangrijk is om te blijven praten. Vertellen hoe je je voelt (ook al vertel je steeds hetzelfde verhaal): dat kweekt meer begrip bij elkaar. En overleggen over het verdelen van de taken.
Wanneer dat soort zaken prettiger verlopen, komt de genegenheid ook weer terug.

Zet 'm op (en laat af en toe de boel de boel en ga lekker languit op de bank: lekker tijd voor jezelf).

Groetjes, Marijon

Hmm. dacht dat het aan mij lag. Vind het ook erg zwaar, ben gek op mijn kind, maar blij als hij in bed ligt en als ik zelf in bed lig, gaan de luikjes direct dicht. man lief denkt er wel eens anders over, heeft veel meer energie dan ik. Doe ook regelmatig een middag dutje met de kleine. Moet maandag weer gaan werken, na 2 weken vakantie, maar heb er echt helemaal geen zin in. Daar loopt het ook nog steeds niet helemaal lekker sinds ik in maart weer ben begonnen. Ook dat nog.

groetjes Kabo

hoi hoi
een goede relatie houden terwijl je kids hebt is soms best heel zwaar.
als vrouw zijnde ben je eigenlijk de hele dag door aan het rennen en vliegen,voor mannen ligt dat toch iets anders.
toch proberen wij (mijn man en ik) een goede relatie te houden door ons af en toe echt terug te trekken met z,n tween.
we nemen sowieso een keer in de 14 dagen de hele zatardagavond de tijd voor elkaar.
elkaar lekker masseren enzo heerlijk.
daarnaast duiken we door de weeks iets eerder het bed in om toch van elkaar te genieten.
we hebben nu 6 kids en gaan voor een 7e maar we willen dit er wel in houden.
succes he.
liefs sil

Terug
Bovenaan