en ik ga naar Maastricht!

Jaaaaa!!! Kijk, daar kan ik nou weer bij helpen, Maastricht ken ik op m'n duimpje aangezien daar mijn roots liggen.

Winkelen:
De Rechtstraat in Wijck en de Wijckerbrugstraat (de straat vanaf het station naar de stad). Hier zitten allemaal leuke kledingwinkels (bijvoorbeeld Zilch met een collectie King Louie en Petit Louie, echt geweldige jurkjes voor jou én je meisjes), interieurwinkels en cadeauwinkeltjes

De Maastrichter Brugstraat (als je de brug bij de Maas over bent en de stad inloopt), met Vanilla, Riverwoods, Timberland  en mooie tassenwinkels.

De Markt is recentelijk helemaal opgeknapt: een grote Esprit, H&M en Villa Happ vind je daar. Onder de markt is Aqua Mosa geopend: heeeeel mooi en lekker lunchen

Bij het Vrijthof vind je in een superstrak nieuw winkelcentrum de Zara.

De Wolfstraat (langs de bijenkorf richting het onze lieve vrouwenplein) heeft mooie schoenenwinkels, een grote esprit, de mexxstore en andere leuke kledingwinkels

Als je op sjiek wilt: de Smedestraat en Stokstraat (achter het onze lieve vrouwenplein)

En de drie zijstraatjes van de Grote Staat (zeg maar de kalverstraat van Maastricht zijn ook erg leuk)

Lunchen
Aqua Mosa (dus onder de Markt) als het niet zo'n mooi weer is, maar ook bij mooi weer wel even gaan kijken: zó mooi!
Van Bommel of de Clinique in de Platielstraat
De Lanteern op het onze lieve Vrouwenplein
Café Sjiek in de Pieterstraat (er tegenover vind je Abraham: een delicatessenzaakje waar je je ook helemaal uit kunt leven).
Moriaan in de Stokstraat
Bonbonniere (tussen Vrijthof en OLV-plein)

En als je nog gaat borrelen: Naar 't Knijpke in de Bernardusstraat (vlakbij het onze lieve vrouwenplein)!!!

Heb nog wel meer tips, kom er nu even niet op........... Maar als je maar 1 dagje hebt, kom je nu al tijd tekort hahaha.

Heeeeeeel veel plezier!
Liefs
Susan

ik woon in maastricht.
ik zou zeggen mosae forum en entre deux
in het mosae forum ligt de villa happ en ook de h&m beneden om een hoekje ligt de kinderafdeling.
bij minkeleers op de markt, den engel op het vrijthof of het knijpke in de bernardusstraat kun je lekker betaalbaar eten.
of een zak friet van reitz op de markt als tussen doortje.
kom je vrijdag aan voor 12 uur kun je over de week markt op de markt lopen.
zeker effe langs de onzelievevrouwen baseliek gaan en een kaarsje op stekken.
 hier zijn ook leuke terassen.
je kunt bij het stadspark een tocht door de kassematten doen boeken bij de vvv ligt in de grotestaat bij de v&d.
of een boottocht met stiphout en een grote tocht.

wil je op stap ga dan naar het vrijthof   cellibretion of iets anders is vrij saai in maastricht

oja de dino"at  momus is ook goed eten is op het vrijthof zit een pop met witte kleren op het terras.

wil je na de kapper ga dan naar de hondenstraat bij het sjierke echt een goede kapper.

groetjes petra oet mestreech

Terug
Bovenaan