En Inge helpt de Nutramigen al een beetje?

A

Anoniem

Guest
Zoals de titel al zegt ben ik erg benieuwd of de nutramigen al wat helpt bij Mette?

(ik hoop dat het forum nu eindelijk wil meehelpen om dit ook daadwerkelijk te plaatsen!!!)

groetjes chimene
mv Levi 12-07-07

ps een koemelkallergie hoeft niet altijd uit de bloedtest te komen als de kids nog zo klein zijn. Bij mijn oudste kwam het er wel uit maar bij mijn middelste niet (en bij de jongste is er niet eens meer geprikt! dat bleek al snel uit de provocatietest)

Haai!!

Wat lief dat je ernaar vraagt! Wij vinden dat Mette een stuk rustiger is geworden. Ze slaapt beter, huilt veel minder en dus minder pijn, geen scheten meer enz. We hebben wel een groot probleem met de voeding. We zijn al ruim een week onderweg met deze voeding maar mevrouw weigert pertinent. We doen nu 4 voedingen waarvan de eerste en laatste 4 schappen Nutramigen en 2 scheppen Nutrilon Omneo + 3 scheppen Nutrix. De nutrix en de omneo gaan er dus door voor de smaak omdat ze dan in ieder geval iets eet. Als we de nutrix weglaten eet ze helemaal niet. Enne niks wennen hoor. We voerden het steeds een schepje op maar mevrouw blijft weigeren. Dusss de 2 flessen ertussenin nu 3 om 3 dus 3 x nutramigen en 3 x omneo. Op zich zijn we met deze mix al heel tevreden want de klachten zijn drastisch afgenomen ondanks dat ze nog nutrilon binnenkrijgt. Ze huilt nu alleen  maar ff 's avonds rond etenstijd (onze etenstijd dus) maar verders gaat het prima.

Hoeist nu met jouw kids? Krijgen die nog steeds aangepaste voeding? Ik ben ook benieuwd hoe het zo gaat als er fruit door mag.

gr.Ing

Fijn dat het al wat helpt. Tia inderdaad een ramp he dat wennen aan die vieze troep. Ik heb daardoor bij Noa echt 2 maanden langer borstvoeding gegeven dat gepland omdat ze het ook echt niet wilde. Het heeft bij haar echt wel een dikke maand geduurd voordat ze het een beetje wilde drinken dus houd de moed erin.

Wat betreft het eten en het fruit, ik heb vlak na de geboorte van Levi bij www.voedingscentrum.nl een lijst besteld met daarin al de produkten die koemelk, ei, soja vrij zijn. Is echt makkelijk vind ik er staat in per produkt van welk merk het is en in welke winkel je het kan kopen. Bij ah staat trouwens op alle produkten van het eiegen merk de allergie info.

Bij mij zijn de oudste 2 met ongeveer een jaar eroverheen gegroeid dus ik hoop dat Levi dat ook gaat doen. Maar voorlopig reageert hij nog best heftig op de koemelk, we probereb het af en toe uit. Laatst zat hij helemaal onder de eczeem en had zelf een grote blaar op zijn neus echt zo zielig. Ik had echt niets met koemelk gegeten maar kwam er 's avonds achter dat visolie supplementen dus ook niet handig zijn!! Vis en schaaldieren gaat dus ook nog niet. We zien he dus wel, ga wel alvast een recept nutarmigen bij de huisarts aanvragen zodat ik in ieder geval een pot in huis heb om ruim van tevoren te gaan proberen.

groetjes chimene

Terug
Bovenaan