en nu?!

A

Anoniem

Guest
Ja ok.. dan hebben we een positieve test, en dan?

wanneer een verloskundige bellen...
ik weet het allemaal niet.. en dan moet ook nog mijn mond houden tegen mijn moeder!
 !!!

begrijp me niet verkeerd hoor ik ben DOLGELUKKIG!!
en omdat ik zo blij ben ben ik ook zo nerveus...
het is nog zo onwerkelijk!

misschien kan iemand mij een btje helupen??
gewoon steunen in mijn gevoelens mag ook

liefs Jazzie

He Jazze,

Van harte hoor! Ja raar he zo'n positieve test. Heb je enig idee hoe
lang je zwanger bent? (tellen vanaf je laatste menstruatie).

Hier is het gebruikelijk om tussen de 6 en 8 weken naar de
verloskundige te bellen dan krijg je je eerste afspraak tussen de 8 en
10 weken. Maar bij de eerste zwangerschap heb ik even mijn huisarts
gebeld, daar hoefde ik niet langs te komen maar hij had wel info over
de verloskundige praktijken in de buurt.

Nog maals gefeliciteerd,

Judith

hallo,

het eerste wat je kunt doen is om een willekeurige verloskundige in de buurt te bellen.
Ik hoefde zelf niet langs bij mijn dokter maar dat is per verloskundige verschillend.
Verder zou ik eens kijken op www.babyopkomst.nl. Daar heb ik een hoop informatie vanaf kunnen halen. Alle informatie heb ik trouwens van internet gehaald, je kunt daar via google zo ontzettend veel informatie over terug vinden.
Pas wel op met het lezen van negatieve verhalen, ik word daar zelf namelijk niet vrolijk van!

succes en veel geluk met je zwangerschap.

Gr. Manoek

dank jullie voor de bruikbare informatie

ik ben nu 4wk en 4dg! als het goed is..!
ik had idd al gelezen dat je niet meer langs de huisarts hoeft,
omdat de testen tegenwoordig zo betrouwbaar zijn.
ik weet al welke verloskundige ik wil  de vk die mijn moeder had bij mijn broer en mij is nog steeds werkzaam.. en dat is een hele lieve vrouw.. dus ga ik kijken of ik bij haar kan!

nogmaals bedankt.. en als iemand nog meer tips heeft alles is welkom!!

Knuf Jazzie

Je vertelt het je moeder toch wel? Dat zou ik nu niet voor me kunnen houden!
Ik vind dat ook echt iets wat mijn moeder moet weten, direct!
Niet iedereen heeft misschien dat idee erover.
Ik heb het mijn naaste familie een uur na de test verteld, over de telefoon. Mijn ouders, mijn zus, mijn broer, schoonouders, zwagers, opa, mijn beste vrienden, zijn beste vrienden. Ik was ook bijna 5 weken zwanger.
Ik snap niet het nut van verzwijgen. Ja, oke, dat je het niet direct aan jan en alleman verteld, snap ik . Tenslotte moet je het eerst zelf verwerken.
Toen ik bijna 9 weken was heb ik het aan mijn werkgever en collega's verteld.
Als het misgaat wil je die gevoelens toch ook delen met je omgeving, en dat iedereen wist dat je zwanger bent maakt het dan een stuk gemakkelijker. Dat vind ik hoor, iedereen zijn eigen mening natuurlijk!
Maar: die gevoelens van je. Heftig he, wat er door je heen gaat. En zóóó onwerkelijk. Ik zwanger????dat kan toch niet, denk je dan.
Ik voelde helemaal niks, alleen zere borsten. Maar voor de rest... oppie toppie.
Verloskundige kun je bellen als je een week of 8 bent. Dan maakt ze een afspraak met je als je ongeveer 12/13 weken bent.
Heel veel succes!

hoi

ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap
moeilijk he het nog tegen niemand zeggen dat vond ik wel
toen ik erachter kwam heb ik gewoon gelijk gebeld toen was ik ongeveer   5 weken   en mocht ik alvast langs komen voor het 1e gesprekje dat was wel leuk

ik heb alleen 1 adviesje kijk even of je verloskundige bij je ziekenfonds zit   want dit is niet altijd   heb ik zelf ondervonden   en dan kan je toch raar op kijken als je ineens een rekening krijgt dus moest ik weer naar een andere

mischien heb je er wat aan

groetjes priscilla (29 weken zwanger )

hahahaha!

ik vind het ook heel moeilijk om het niet van de daken te schreeuwen..
Maar ik vind de verassing leuker als ik ze nog even laat wachten!
en dan kunnen we er ook nog even met zijn tweeen van genieten.

Wat mijn moeder betreft; ik ben echt superclose met haar...., en ik zou het ook zielsgraag met haar willen delen.. maar dan moet ze nog even der mond houden tegen de rest van de fam.. en dat vindt ze vreselijk... dus op deze manier hoeft ze dat dus niet!
en help ik haar een handje!

ik vind dat eigenlijk best lief van mezelf hahahaha!

dank jullie voor de reacties

GEFELICITEERD!

Ik heb het toen wij het wisten wel gelijk aan mijn ouders en zijn ouders verteld...
Vooral voor als het mis zou gaan dan heb je wel iemand om op terug te vallen...

Het is verstandig je huisarts te bellen om hem/haar te informeren ivm medicijnen enz...
En ook kun je dan vaak een informatiepakketje ophalen met informatie over moeders voor moeders en de verloskundige en belangrijke adressen enz... Erg handig!

Verder zou ik als ik jou was niet lang wachten met het bellen naar de verloskundige...
Vaak heb je niet gelijk een afspraak maar pas met 9 weken de eerste intake maar je kunt wel bellen als je onzeker bent of bloedverlies hebt etc...

Geniet van de uitslag van de test...
Laat het even rustig bezinken...
Struin lekker het internet af op zoek naar informatie!

Veel liefs Marije

Terug
Bovenaan