en nu?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

vanmiddag helaas weer ongi geweorden, weer 3 dagen te vroeg.

Nu weet ik alleen niet hoe we nu verder moeten of wat er kan gebeuren, dat zal ik even uitleggen.

Wij hebben al een zoon van 3 jaar en van hem was ik na 3 maanden zwanger!

Toen we bij de 2e na ruim een jaar niet zwanger waren, zijn we naar de HA geweest, die ons doorstuurde naar de gyn.

Die heeft allerlei onderzoeken gedaan (echo, bloedprikken, zaadonderzoek, kijkoperatie), en alles zag er goed uit.
Als ik in maart nog niet zwanger was, mocht ik weer een afspraak maken. Dat wil ik nu dus gaan doen, maar ik weet niet of de gyn nu nog wel wat kan doen?
Ik neem aan dat ik geen IUI of IVF ofzo krijg, omdat de onderzoeken tot nu toe goed waren.

Wie heeft er een idee wat er nu verder kan gaan gebeuren?

Liefs Janu

ik zit precies in dezelfde situatie ik weet alleen dat ze ook hormonen kunnen geven en dan dmv ovulatietesten kijken wanneer je "moet werken" ik kom niet in aanmerking door mijn overgewicht  dus daar werk ik nu aan .. ik hoop dat je snel terechtkunt voor zo'n behandeling wat bij mij dus bij de ivf arts plaats gaat vinden.

Succes

Hoi Janu,

Bij ons was het zo dat we na 3 jaar zelf proberen om zwanger te worden, we in aanmerking zijn gekomen voor IUI. Bij ons is er ook nooit echt een reden gevonden. Wel zijn ze erachter gekomen dat ik een lichte vorm heb van endometriose, maar dat dat geen probleem hoeft te zijn. Dus: na 3 jaar onverklaarbare onvruchtbaarheid: recht op IUI!!!! Succes bij je gyn volgende maand.

Groetjes Kippie.

Hoi lieve Janu

Ken je me nog? Ik ken je nog van een tijdje terug op dit forum en lees net je berichtje. Jeetje joh, balen dat je weer ongesteld bent geworden en dat het (nog) niet wil lukken om zwanger te worden. Ik kan me zo je wanhoop en teleurstelling voorstellen. Waarom de 1e x wel snel zwanger en nu niet?? Bij mij was dat ook zo: van mijn dochter binnen 2 maanden zwanger, maar de tweede liet op zich wachten,... na een jaar de MMM in gegaan en allerlei onderzoeken gehad. Nix wees op eventuele belemmeringen en wij werden ook weer naar huis gestuurd "eerst nog maar half jaar proberen ('want jullie hebben tenslotte al het bewijs dat je zwanger kan worden') en daarna zien we wel weer verder...Gelukkig werd ik toen in ronde 14 zwanger.

Ik heb toen wel aan m'n gyn gevraagd wat evt vervolgstappen zouden kunnen zijn. IUI werd toen als eerstvolgende mogelijkheid aangegeven. Dus volgens mij komen jullie wel zeker in aanmerking voor IUI (of IVF) hoor!

Ik wens je in ieder geval veel succes/ sterkte! En hoop snel te mogen lezen dat het wel is gelukt (blijf toch stiekem meelezen met alle meiden hier!!)

Liefs, cee

Hoi meiden,

bedankt voor jullie reacties,

pfff na 3 jaar pas, dan zou ik dus nog ruim een jaar moeten w88! En jij bent dus idd al zo lang bezig! Ik hoop echt voor je dat het nu snel lukt.

Hee Cee, wat ontzettend leuk om weer wat van je te horen!
Volgens mij gingen we ongeveer gelijk op, en ronde 19 is dus mislukt bij mij, dus dan zal jij nu ong 5 maanden zwanger zijn? Hoe gaat het? En hoe vind je dochter het? Ik hoop dat alles goed met je gaat!

Ik ga vanmorgen de gyn maar bellen...

Liefs Janu

Hoi,

ik heb net de gyn gebeld en ik mag a.s. dinsdag al langs komen!
Ik ben benieuwd wat we te horen krijgen!
Nu ben ik wel ongi, maar ik ben een stuk minder verdrietig dan andere keren omdat ik weet dat er nu (hopelijk) weer wat gaat gebeuren!

Liefs Janu

Terug
Bovenaan