En nu??

Hallo Dames,

Graag even wat advies van jullie kant. Het verhaal is als volgt... Wij Geert en Joyce (25 en 24 jaar) zijn begin dit jaar zwanger geworden van ons eerste kindje. Alles verloopt eigenlijk 100% naar wens. Geen klachten en tijdens de controles is ook altijd alles prima in orde.

Joyce is eigenlijk van begin af aan heel stellig geweest dat ze in het ziekenhuis wil bevallen. Na diverse voorlichtingsavonden dacht ik er helemaal klaar voor te zijn, tot ze gister (zijn nu 36wk) opeens met het verhaal komt dat ze thuis wil bevallen....

Ik heb eigenlijk van begin af aan gezegt dat het haar keuze is, maar was eigenlijk helemaal voorbereid op het bevallen in het ziekenhuis. Mijn gevoel zegt dat dit gewoon wat veiliger is...

Zijn er meer mensen die thuis bevallen of het nog niet weten??

Ha Geert,

In principe maakt het qua veiligheid geloof ik niet uit of je thuis of in het ziekenhuis bevalt. Misschien geeft het ziekenhuis inderdaad een wat veiliger gevoel...

Ik zou het inderdaad aan je vriendin overlaten en ik heb begrepen dat je nog tijdens de bevalling kunt kiezen om toch alsnog naar het ziekenhuis te gaan als je dat op dat moment toch prettiger vindt.
En tja... soms moet je gewoon en heb je sowieso geen keuze meer. Want, houd er rekening mee dat de helft van de vrouwen die thuis wilde bevallen alsnog naar het ziekenhuis moet. Zeker bij de eerste.
Je vriendin zal dit vast weten, maar het is goed om je te realiseren, zodat het geen teleurstelling wordt.

Zelf wilde ik al in het ziekenhuis bevallen, maar ik heb nu geen keuze meer gezien mijn medische indicatie.
Gelukkig is het ziekenhuis bij ons om de hoek.
Hoe is dat voor jullie?

Succes met de 'keuze' en heel goed dat je het aan je vriendin overlaat!

Liefs, Marieke

Hallo marieke,

Bedankt voor het advies. Bij ons is het ziekenhuis ongeveer 15km bij ons vandaan.

Ik laat idd de keus aan haar, maar hoop dat ze achteraf niet zoiets heeft van "had ik maar naar het ziekenhuis gegaan" maargoed, als je alles van te voren weet kun je met een kwartje de wereld rond ;)

Wel fijn voor je dat het ziekenhuis bij jullie om de hoek zit. Hoe gaat het nu met de zwangerschap? Je had veel last van harde buiken toch? Wanneer moet je weer terug voor controle??

Gr Geert

Ha Geert,

Het loopt allemaal wel los hoor. Maak je maar geen zorgen. Het beste wat jij nu kunt doen is er voor haar zijn en haar steunen in haar keuzes. En verder... onderga het maar allemaal. Je weet toch niet hoe het loopt.
En een ziekehuis op 15 kilometer is natuurlijk nog steeds erg dichtbij, voor het geval jullie er toch belanden.

Met mij gaat het goed hoor. Ik heb inderdaad veel last van harde buiken, maar word dagelijks in de gaten gehouden. Na mijn ziekenhuisopname (maandag ontslagen) komt er elke dag een verpleegkundige thuis langs om een CTG van het kindje te maken en tegelijkertijd de harde buiken te meten.
En ik moet twee keer per week voor extra controles naar het ziekenhuis. De eerstvolgende keer is dinsdag.

Kortom... mij kan niets gebeuren, haha!

Alvast een heel fijn weekend!

Liefs, Marieke

Hallo Marieke,

Bedankt voor je lieve berichtjes. Jij ook heel veel sterkte en succes de komende dagen/weken.

Wanneer moet het bij jullie gebeuren??

Liefs, Geert

Ha Geert,

De uitgerekende datum is 26 november. Maar, van mij mag het wel eerder komen hoor!
Ik ben nu echt enorm aan het aftellen en heel benieuwd naar ons hummeltje.

Jullie ook nog heel veel succes, maar volgens mij komt het helemaal goed!

Liefs, Marieke

Wat Marieke zegt... Laat het maar over je heen komen! Je vriendin kan nog wel weer van gedachten veranderen, zelfs tijdens de bevalling nog wel!

Wij hadden beide keren geen keuze, want med indicatie, maar voor een thuisbevalling valt ook wat te zeggen hoor... Als ik mocht kiezen...

Succes nog even!

Ik denk idd dat het beste is dat je het gewoon over je heen laat komen en doet waar je vriendin zich het beste bij voelt...uiteindelijk weet je nooit waar je terecht komt!

Bij fleur wou ik poliklinisch in het ziekenhuis bevallen..uiteindelijk werd het medische indicatie om dat ik 42 weken zwanger was...
Nu ook poliklinisch bevallen, maar moet zeggen dat er in mijn hoofd ook wel dwarrelt om toch thuis te bevallen! In principe ga ik dus naar het ziekenhuis, maar mocht het thuis lekker vlotten en wij ons er goed bij voelen kan het maar zo zijn dat ik toch thuisblijf! Laat het gewoon op ons afkomen!
Doe waar jullie je goed bij voelen!

Terug
Bovenaan