en nu...

Ik ben vandaag 30 weken zwanger en vanochtend bij de verloskundige geweest. Ik heb de laatste week heel veel last van duizeligheid en hoofdpijn en ontzettend vermoeid. Nu is vanochtend als onderzocht: geen suiker, geen hoge bloeddruk en mijn HB was goed.
Nu blijk ik last te hebben van het feit dat mijn lichaam meer bloed aanmaakt en er minder naar mijn hersenen gaan en dat ik deze klachten blijf houden tot de bevalling. Kreeg het advies om 's middags rust te nemen maar werk 32 uur. Ik zit er best wel mee hoe ik dat moet regelen bij mijn werkgever want weet dat ik die rust ook echt nodig heb.

Heel simpel...gesprek aangaan...jij en je kindje telt!! Als jij rustiger aan moet doen dan moet je dat ook doen. Ze zullen dat heus wel begrijpen en mee akkoord gaan..lijkt mij!! Succes!!

ik werk zelf 36 uur 4x9 en merkte dat het me te veel werd.. ben toen in gesprek gegaan om te kijken hoe we het konden minderen zonder dat ik in de ziektewet moest. Ben toen 3x9 op kantoor gaan werken en 1x 9 vanuit huis.. het werkt voor mij,wel ben ik einde van de dag moe.
Ook moet je even je cao nakijken want voor zwangeren zijn er ook andere pauze regelingen. Zo mag ik zonodig 1/9 van mijn werkuren extra pauze nemen..

Succes

Inderdaad simpel. Je werkgever kan je zwangerschapsgerelateerd minder laten werken en dat krijgt ie gewoon vergoedt van verzekering. Heeft ie geen centje pijn van. Ook van die extra pauze klopt. Ik mag 1/8 deel extra pauze tijdens werk omdat ik zwanger ben. Maak gebruik van de wetgeveing, trouwens, je kindje is toch de belangrijktste in deze kwestie? Succes iig!

Terug
Bovenaan