En toch heeft het wel wat

A

Anoniem

Guest
hai meiden,
Toen ik net zwanger was moest ik best even slikken dat ik in december was uitgerekend. Jee, al in zo'n feestmaand en dan ook nog een baby.
Maar nu is de maand bijna voorbij en wordt ik een tikkie melancholisch.
Want als ik er nu op terug kijk dan denk ":Toch heeft het juist wel wat,  het is geweldig geweest om in december te bevallen!!"

De stoomboot die kwam en bracht de uitgerekende datum steeds dichterbij.
Het kleine schoentje kon nog net niet gezet.
Wel of geen kerstboom? Ach ja, natuurlijk, maar snel zetten want wie weet komt het er niet meer van. De datum voorbij...
Weeen wegpuffen met alleen de lichtjes van de kerstboom, het stalletje ernaast.
Buiten de vrieskou, alles was wit. En binnen lag ik met een zacht mannetje warm in mijn bed. De kerstdagen, eindelijk weer een wijntje en heel, heel veel biefstuk.
Wat was het een bijzondere maand!!!! En wat kijk ik er met een enorm brok in mijn keel op terug.

En wat heb ik veel afgeklaagd, wat was ik het zat... En het was het zo waard!
Als ik dan s'nachts in bed lig met mijn ventje, net na de borstvoeding. Hij is helemaal diep en vredig in slaap, en net als ik hem zeg hoe lief ik hem vind heeft hij de prachtigste lachstuip.... Dan denk ik : " een hele diepe buiging voor Moeder Natuur... wat is dit mooi!!

Jullie zien, hier van een "prenatale depressie" in een "post natale opklaring" beland...
Ik beland vast nog wel op de "downs-topic" maar nu nog even helemaal niet!!
Liefs Annemarie

En dit is precies wat ik voel inderdaad!!

Ik moest ook even slikken oh jee.. December.. Oh jee 24 December.. dat is wel heel dichtbij de kerst..
Nou ben ik al 2 December bevallen.. Het was meteen sinterklaas..

En het was fijn om met de kerst een nieuw familielid erbij te hebben..

Ja, dat hele mooie, kleine babytje is van mij!!! :)

En ook bij mij smaakte de biefstuk en de wijn enorm lekker!

xxx Lies

Precies, zelfs de tweede keer was weer geweldig!!
In 2005 had ik een dag na de bevalling zelfs een mooie witte wereld waar ik van kon genieten!!

Lekker he, dat we ons daar zo goed bij kunnen voelen!!!!

Liefs Bertine

Ook al duurde het, vooral voor de kinderen, zo ontzettend lang voordat onze baby eindelijk geboren werd, ons verwachte sinterklaaskindje...
Het was heerlijk om zo vlak voor kerst te bevallen. Hele decembermaand was zo gezellig en speciaal, en de kerstdagen waren raar, maar heerlijk!! En na al dat wachten is ook ons manneke zo geweldig, lief, speciaal en bijzonder. Zo geweldig uniek, en weer een ander kindje dan de andere vier, en toch lijkt hij op de anderen.
Het was druk, het was zwaar, maar een geweldige ervaring!!!
Heb nu al zin in december volgend jaar, zal dat nog zo'n gezellige maand zijn????

Liefs Hilma.

December volgend jaar vieren we allemaal de 1e verjaardag van ons kleintje, dus dat zal zeker ook weer speciaal worden.
Maar anders speciaal. Ik heb het ook al zeer speciaal ervaren. Ik was 29 december uitgerekent, maar Renske kwam de 21 ste al. Vond het wel fijn dat het voor kerst was, maar eigenlijk denk ik dat ook al was het kerst of met oud en nieuw geworden dan was dat net zo speciaal geweest.

Poeh, dan wordt ik toch wel jaloers.. Ik had niets liever gewild dan voor de kerst die kleine op de wereld zetten! Maar dit wordt er een van januari ben ik bang. Alles zit nog potdicht. kleine krampjes die ik de hele week had hebben zich al drie dagen verstopt. Was 21 december uitgerekend. Maar weet je wat? Maken we van januari ook een feestmaand.

Hoi,

Ik ben een december 2006 mama en vindt het ook heel  bijzonder. Ben vorig jaar 22 december bevallen. Iedereen maar roepen ook niet leuk en maar hopen dat het niet met kerst komt, was nl 15 december uitgerekend. Maar zelfs dat had ik geen probleem gevonden. Vorig jaar een rare kerst gehad, maar dit jaar  weer een gewone  kerst maar wel met onze kleine meid erbij. Ook haar verjaardag erg gezellig met de kerstboom en al die lichtjes en buiten een witte wereld. Heel speciaal. Het heeft gewoon meer gezelligheid als in bijv de zomer. Al zal dat wel weer andere leuke dingen hebben, een tuinfeest bijv.

Groetjes    

Terug
Bovenaan