En toch...

A

Anoniem

Guest
...vliegt het me allemaal nog wel eens eventjes aan.
Herkennen jullie dat? Kan ik dat wel, een kindje krijgen/opvoeden. Kunnen WIJ dat wel? Is het niet te snel, ben ik niet te jong?

Waarschijnlijk  gewoon een momentje van zwakte, want als  ik er rationeel over nadenk, weet ik heel goed dat ik het wil en dat ik en mijn vriend  het allemaal echt wel aankunnen, maar toch soms....Zouden het de hormonen zijn?

Gr. A.  

Hoi,
Ik begrijp goed wat je bedoeld, ik heb dat ook regelmatig gehad, die onzekerheid. Kan ik het allemaal wel. Zal ik het wel goed doen.
Maar op een moment moet je gewoon alles voor jezelf op een rijtje zetten. Voor mij heeft dat erg geholpen, ik heb mezelf ook vergeleken met anderen. en toen dacht ik... ik kan t ook! hahah
Nu ben ik wel super zenuwachtig! Maar niet voor of ik/we het wel kunnen maar gewoon over wat er allemaal komen gaat.

Groetjes Jacqy

Hier ook hoor. Maar dan denk ik vooral aan t financiele plaatje. Ik werk nu fulltime, wil wel blijven werken maar minder, en er komt dus minder geld binnen. Je moet opvang zoeken, kost ook weer geld enz enz. Maarja, dan denk ik, een ander kan t dus wij ook.

Qua opvoeding maak ik mij niet zo een zorgen. ik geloof dat mijn vriend en ik wel op dezelfde lijn zitten

Jaaaa, vergelijken met anderen, dat doe ik ook. Zo van: Als zij het kunnen, nou, dan kunnen wij het zéker! Haha.

En we hebben afgelopen week nog opgepast op ons nichtje en toen werd ook wel duidelijk, wat we eigenlijk al wisten, dat we over de opvoeding hetzelfde denken.

Financieel blijft het altijd een gok, mijn vriend heeft een eigen bedrijf en ik werk 4 dagen. Maar ook dan zie ik mensen die het met nog minder doen dan wij, dus tjsa....

Mijn zus heeft 3 jaar moeten wachten op haar eerste zwangerschap (morgen uitgeteld!!!) dus ik ben heel anders gaan nadenken over wachten tot je 35e ofzo (niet dat die mensen geen recht hebben op een kleintje, natuurlijk ook!!!)

Volgens mij komt het wel goed allemaal(zei ze met haar verstand)

Ik heb ook heel erg naar het financiele plaatje gekeken. Ik werk nu fulltime en mijn vriend vier dagen. Dit blijven we waarschijnlijk ook zo doen omdat het voor mij te veel scheelt als ik minder ga werken.
Vind ik wel een beetje jammer maar misschien kan het later toch nog. Ik heb gelukkig wel eens in de twee weken een dagje vrij.
En inderdaad, een ander doet het met minder dus ons lukt het ook wel!
Ben echt benieuwd wanneer we allemaal zwanger zijn! Vind het erg leuk om met elkaar hierover te praten aangezien ik het verder niemand verteld heb.

Jacqy

quote: jacqy84 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-07-2007 17:23:26'));

@@Ik heb ook heel erg naar het financiele plaatje gekeken. Ik werk nu fulltime en mijn vriend vier dagen. Dit blijven we waarschijnlijk ook zo doen omdat het voor mij te veel scheelt als ik minder ga werken.
Vind ik wel een beetje jammer maar misschien kan het later toch nog. Ik heb gelukkig wel eens in de twee weken een dagje vrij.
En inderdaad, een ander doet het met minder dus ons lukt het ook wel!
Ben echt benieuwd wanneer we allemaal zwanger zijn! Vind het erg leuk om met elkaar hierover te praten aangezien ik het verder niemand verteld heb.

Jacqy

Wat grappig, ik werk ook fulltime , en 1x in 2 weken op vrijdag vrij. Vriend ook fulltime. Maar hoe doe je dat dan met oppas? Mijn ouders ( en broer en zussne) wonen helaas te ver weg. Mijn schoonma schakel ik liever niet in ivm ouderdomsklachten. Misschien dat te zijner tijd 1 van mijn schoonzussen kan oppassen of een vriendin of andere vrouw in dezelfde situatie .
Ga je trouwens voor je 1e kindje? welke ronde?(ik 1e/1e)
Wij hebben nu al af en toe dat we denken, pff nog 2 weken over en geld is al op. Maarja, denk wel dat je je prioriteiten dan verlegt als je eenmaal kinderen hebt. (en ik hoop snel...

Wij hebben dat ook zeker wel gehad. En neem van mij aan als de kleine er is heb je het nog steeds. Je blijft je zorgen maken over vanalles. Opvoeding, geld, enz, enz. Wij hebben zitten twijfelen over de tweede. Gaat we het financieel redden enzo. Maar ja, je past je wel weer aan en het komt meestal wel goed. Wij hadden uiteindelijk zoiets....eigenlijk is er altijd wel wat waardoor je het niet zou doen of het uitstellen. Maar volg je hart en het komt allemaal goed.

gr Linda

He Bieb,

Ik ben van plan om (dit zit nu in mijn hoofd hoor, misschien is het tegen die tijd wel anders) drie dagen kinderopvang te doen, 1 dag bij mijn vriend thuis en de andere dag in de ochtend bij mijn moeder en in de middag bij mij, ik ga dan in plaats van 1 keer in de twee weken een dag vrij, 1 keer in de week een halve dag vrij nemen.
We gaan nu voor het 1e kindje en voor de eerste ronde! Ik verwacht rond 14 augustus mijn nod te hebben, maar dat is even afwachten. Vorige cyclus was 25 dagen, de eerste na het stoppen met de pil en daarna zijn we voor het eggie gegaan. Dus geen idee of ik een regelmatige cyclus heb... we zien het wel!
Hoeveel dagen wil jij gaan werken dan als je een kindje hebt? en ga jij ook voor je eerste kindje? en hoeveelste ronde?
Ik vind het fijn dat we dit hier zo kunnen bespreken!

Groetjes Jacqy

Terug
Bovenaan