en toen ging het ineens mis

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

wil ff mijn verhaal kwijt, de laatste week is mijn hele wereld op zijn kop gezet!
Ik ben inmiddels 29 wk en 5 dagen zwanger van mijn eerste kleintje.
Tot vorige week verliep de zwangerschap niet vlekkeloos maar, met de kleine
ging alles goed alleen had mamma het zwaar te verduren.
Vorige week donderdag werd ik ineens niet lekker voelde me grieperig
en ben vroeg naar bed gegaan toen ik ineens midden in de nacht wakker werd
met een drukkende zeurende pijn in mijn onderbuik.
Het leek op menstruatie kramp en iets in mijn achterhoofd riep gelijk, Dit gaat fout!!
Vond het niet nodig om de vk te bellen en ben weer in slaap gevallen.
De volgende morgen was het nog niet over. Om 11:35 eindelijk de moed bij elkaar
geschraapt om de vk te bellen. Antwoordapparaat. Alleen bereikbaar voor spoedeisende
verloskundige hulp. En dan maar wikken en wegen. Tja, was het spoedeisend?
Nog maar even aanzien dan. Even de stad in geweest, lopen was verlichtend
en de pijn werd minder. Tot ik weer thuis kwam en er geen houden meer aan was.
Gelijk de vk gebeld en ik kon komen. Ze dacht aan een blaasontsteking maar, voor
de zekerheid even naar de gyn. Ze vertelde me dat ik daar wel  antibiotica zou krijgen
en dan lekker naar huis!
Ik naar het ziekenhuis moeder en vriend allebei mee
want spannend vond ik het toch wel.
Daar aangekomen onderzocht door de gyn, zij begon over medicijnen.
Dus ik heel enthousiast! Mooi! Schrijf die antibiotica maar voor dan ga ik snel weer
naar huis!
De gyn riep bijzonder verontwaardigd NAAR HUIS!!?? Jij gaat voorlopig niet naar huis!
Wat bleek, mijn bevalling was begonnen. Ik had weeen en mijn baarmoedermond
was week en zich aan het voorbereiden op ontsluiting!
Alsof de aarde van onder mijn voeten verdween heb ik een half uur liggen huilen van
ongeloof, schrik en vooral angst.
Ik kreeg snel weeen remmers toegediend die ervoor zorgde dat ik helemaal van de
wereld raakte.
Uiteindelijk heb ik een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen en gelukkig zijn de weeen gestopt.
Ik slik nog steeds weeen remmers en merk dat zodra ze uitgewerkt raken mijn baarmoeder onrustig word en begint samen te trekken. Lig dus nu al sinds vrijdag
plat.
We hopen dat die kleine murmel nog ff blijft zitten want hoe nieuwsgierig ik ook ben
naar wat hij of zij wordt en hoe hij eruit gaat zien, zo nieuwsgierig ben ik ook weer niet!
Moest het even kwijt.

Thanks
Groetjes Sheena
29 weken en 5 dagen

hoi ,

jee dat is idd ff heftig zeg

hoop dat het kleintje het nog mooi een paar weken kan uithouden daar binnen en dat je met goed rusten en weeremmers een heel eind komt .

ik wens je heel veel succes

groetjes moekje

Hi pienny,
Wat kut voor je zeg.
Als je nu twijfelt over iets gewoon bellen of langs het ziekenhuis gaan, je kunt beter een keer te vaak bellen en langsgaan dan een keer te weinig.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap veel contact gehad telkens als ik iets voelde belde ik meteen, ik loop geen enkel risico.
Ben zelfs toen de kleine een paar weken was naar de dokter gegaan toen ze verkouden was,  gelukkig was er niks aan de hand.
Gewoon lekker gaan meis, de mensen zijn wel wat gewend.
Ik hoop voor je dat je genoeg rust neemt, en dat je kleintje nog wel even blijft zitten.
X

Wat een verhaal. Elke week is er nu een dus doe vooral rustig aan. Mijn buurvrouw heeft ditzelfde gehad bij allebei haar dochters en inmiddels zijn de dames 6 en 4. Ze zijn uiteindelijk 6 weken te vroeg geboren maar doen het heel goed. Kop op meissie en vooral even blijven liggen!
lfs ing

Hoi Pieni,

Dat is eng zeg. 29 weken is nog te vroeg hoor. Ik hoop dat ze nog even blijft zitten. Kun je je een beetje vermaken? Is wel saai natuurlijk om plat te liggen maar je doet het ergens voor he? Probeer je lekker te laten verwennen met tijdschriften, filmpjes en bezoek. Misschien met een laptop op de bank. Kun je je lekker uitleven op het forum.

Wat mij opvalt is dat zoveel vrouwen zoalng twijfelen voordat ze de VK bellen. Ik ben zelf ook zo iemand en dat kwam me duur te staan ( uiteindelijk is het goed gekomen hoor ). Nu twijfel ik echt niet meer. Ik bel meteen. Moeten jullie ook gewoon doen.

Groetjes Juffie

He bah, da's niet leuk zeg. Hoe lang mag je die weeenremmers eigenlijk blijven gebruiken? Gewoon tot 40 weken zwangerschap? Ik hoop dat het uiteindelijk goed blijft gaan. En ook dat je wat afleiding kunt vinden, want juist doordat je plat moet liggen, heb je extra veel tijd om over alles na te denken. Succes en sterkte.
Groetjes V.

Hej!

Thanks voor jullie reacties!
Gaat gelukkig beter nu, wel veel harde buiken maar ja dan
maar lekker op de bank hangen en alles bij me laten brengen!
Weeenremmers mag je (ik tenminste) trouwens tot 35 weken
blijven slikken.
FF afwachten wat de gyn woensdag zegt. Spannend!

Groetjes sheena

Hoi Sheena,
Wat vervelend zeg! Nu maar hopen dat ie in ieder geval tot 35 weken blijft zitten!
Laat je dus maar lekker verwennen! Sterkte!
Groetjes, Nicole 27w2d

Terug
Bovenaan