En toen lag ik er weer in, met een dilemma...

Hallo allemaal

Gister ben ik weer opgenomen in het ziekenhuis, mijn bloeddruk was 160/115 en werd na een uur ook niet meer lager.
Nu heb ik medicatie gekregen om de bloeddruk te laten zakken, gisteravond nog zonder resultaat.

Nu hebben ze me gevraagd om mee te doen aan een onderzoek.
Dit onderzoek houdt het volgende in:
Ze hebben het onderzoek al eens gedaan bij zwangeren tussen de 37 en 40 weken bij vrouwen met een hoge bloeddruk.
De vraagstelling was wat beter was voor moeder en kind; of met 37 weken bevallen of bedrust en wachten tot 40 weken. Daar kwam uit dat bevallen bij 37 beter is voor het kindje.
Nu doen ze hetzelfde onderzoek maar dan bij 34 tot 37 weken.
Ik ben vandaag 35w en 3 dagen...
En ik moet vandaag beslissen of ik meedoe.
Als ik meedoe, wordt er vandaag een lootje getrokken: inleiden of wachten tot 37 weken.
Ik weet niet zo goed wat we moeten doen.
Veel vragen heb ik; hoe doen kindjes het van bijna 36 weken, wat zal de meerwaarde zijn voor mij.
Ik voel me best ziek dus het vooruitxzicht van bevallen en me beter voelen is wat betreft wel prettig. Maar ik weet het gewoon niet.
Wat zouden jullie doen??

wat een moeilijke beslissing .
ik denk dat ik het zou proberen om nog even vol te houden tot 37 weken want dan mag je ook thuis bevallen .
En als je echt heel beroerd bent, zou ik in ieder geval wachten tot 36 weken .
ik ben bang dat als er iets fout gaat je jezelf dat nooit kan vergeven .
maar hoe staat je man hier in dan .
dat is natuurlijk ook wel belangrijk.
ik hoop dat je een goede keus maakt voor jullie zelf en waar je je goed bij voelt.
liefs evelien

Hoi PatriciaK85,

Ik ben van het sept forum neus af en toe Eens rond en zag net je vraag.

Ik ben zelf 4 jaar geleden bevallen van een dochter met 36 weken.
Ik had de dag er voor erge hoofdpijn en een veel te hoge bloeddruk,ik mocht gelukkig naar huis.
S'nachts zijn bij miljoen de vliezen gebroken dus de bevalling is spontaan op gang gekomen.

De dochter deed het heel goed heeft ook niet in de couveuse hoeven te liggen,wel met kruiken in het bedje.Na 3 dagen mochten we samen naar huis en je merkt er nu 4 jaar later niks van dat ze 4 weken te vroeg was.

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze hele moeilijke beslissing.

hoi patrica,

wat naar dat je je zo beroerd voelt en ik snap je twijfels.
Ik ben het ermee eens wat evelien zegt, wat wil je man? thuis bevallen zal denk k geen optie zijn met een te hoge bloeddruk. Mijn schoonzus is met 27+5 bevallen,wel een ander verhaal ivm een tweeling, het meisje maakt het goed de jongen heeft een moeilijke start gehad maar gaat nu ook goed,hij heeft wel een achterstand. Mijnandere schoonzus is 4 weken te vroeg bevallen en dat kindje maakte het meteen goed.
Ik denk dat de kansen op een gezond kindje nu toch al wel groot zijn, vertrouw op je eigen gevoel, voel je je echt beroerd en kun je niet meer?of kun je nog even afwachten?wat vind je man.. Denk er even over na.
Heel veel succes met de keuze die je maakt.

Liefs daisy (julimama)

Hoi Patricia,

Luister naar je lichaam dat is denk ik het beste wat je kan doen. De middelen zijn er tegenwoordig wel om alles goed te laten verlopen. Verder zou ik ook goed overleggen met mijn man zodat je samen tot een beslissing kunt komen waar jullie je beide goed bij voelen. Ik wens je heel veel succes en hoor graag wat het is geworden.

Liefs Jojanneke

Als je kindje groot genoeg is dan zal het niet heel veel lijden dat het vroeger geboren wordt. Mijn schoonzus beviel met 34 weken en 3 dagen en kreeg het kereltje met 5 dagen al mee naar huis. Hij woog 2100 gram en dronk goed. Ik kan me voorstellen dat je erg twijfelt en net als de anderen zeggen, doe vooral waar je jezelf en je man goed bij voelen. Ik neem aan dat de artsen ook zo min mogelijk risico willen lopen.

We hebben besloten mee te doen aan het onderzoek, na een gesprek met gynaecoloog en later met een kinderarts.
Uit de loting is gekomen dat we in de afwachtgroep zitten, dus ik word niet ingeleid.
Nu wachten tot 37 weken en allerlei controles tot aan dan.
Dus nog ff 1,5 week wachten.

Wel een inwendig onderzoek gehad om te kijken of ik ingeleid kon worden.
Ik had al wel een beetje een verweekte baarmoedermond en de gyn kon al een vinger op het hoofdje leggen.
Dus dat is gunstig voor als ik bij 37 weken moet worden ingeleid.

Spannend! Nu dus volledige bedrust tot 37 weken?? Je hebt over 1,5 week je kindje in je armen! Ik kan dat nog helemaal niet bevatten, ik moet nog 1,5 week werken... Dan ben ik 36 weken. Heel veel succes deze weken!

Terug
Bovenaan