en toen vervachte me baby droom langzaam weg

beste allemaal

ik ben nu 14wk en 1dg zwanger

ik liet op 1 pril een nekplooi meeting doen.
ik en me man hebben te horen gekregen dat het nekplooi te dik was
dus grote kans op een kindtje met syndroom van Down te krijgen.
we hebben nu donderdag 16 april een vlokkentest laten doen
omdat de kans ook is dat het kindtje geen syndroom van Down hoeft te hebben maar ook goed een hart of nier afwijken ken hebben of een lichaamelijke probleem.
nu dan 2 weken afwachten op de uitslag van de test.
ik ben benieuwd wat ze gaan vinden.

voor de nekplooi meeting waren we zo blij namen bedenken en kamertje wilde we aan aan beginnen en spullen gaan halen en nu kunnen we niets doen omdat we nu niet precis weten hoe en wat het is en hoe erg het ken zijn.
want er is ook een grote kans dat de baby de zwangerschap niet gaat halen
omdat het er niet echt goed uit ziet

wie heeft er nog meer en erg verdikkte nekplooi gehad en wat is daar uit gebleken?
of iemand kent die dat heeft of mee gemaakt?

ik zit zo niet lekker in me vel zo
door deze slechte nieuws

veel liefs van mij

Meid, wat vreselijk zulk nieuws. Wat een spanning! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik zag dat niemand op je topic had gereageerd en dat vond ik toch niet leuk voor je. Jij zit met de ellende en niemand leeft mee. nou hier wel hoor. Ik heb er zelf geen ervaring mee, want wij hadden ervoor gekozen om alleen de termijnecho te doen. we hebben geen nekplooimeting gedaan en vlokkentest en geen 20-weken echo omdat we het niet wilden weten. We wilden gewoon afwachten wat God ons zou schenken. Het is altijd spannend zo'n zwangerschap.... bij ons is alles goed gegaan.... daar zijn we heel dankbaar voor want dat is geen vanzelfsprekendheid.
Ik ga even proberen je een hart onder de riem te steken: bedenk wel dat een kansberekening maar een kans is. als je een kans hebt van 1 op 100 bijvoorbeeld dan kun je ook zeggen dat de kans 99 op 100 is dat het gezond is.
Of kunnen ze je bij de vlokkentest volledige zekerheid geven????

Meid niets en niemand kan je ongerustheid wegnemen, maar ik hoop voor jullie dat alles goed komt. Laat je het weten als je meer weet???

Hoi Amra,

Wij hebben de meeting om die reden dus niet gedaan.
Ik weet dat er op de oktober of september forum (mama clubs) ook een paar meiden zijn met een slechte uitslag, misschien kun je daar eens lezen en vragen om ervaringen.

Veel sterkte in deze spannende tijd.

Hoi Amra,
Ik heb precies in het zelfde schuitje gezeten!
Ons meisje had ook een verdikte nekplooi + vocht in het buikje zei had het turner-syndroom.
Daar heb je 2 varianten van de ene is mosaiek en dan had ze nog een kans gehad...andere noemen ze algehele turner en is niet met het leven verenigbaar.
Helaas had ons meisje de laatste variant en heb ik 10 december afscheid moeten nemen van haar.(Lieke*)
Maar niet somber worden het kan vanalles zijn misschien heb jij meer geluk en valt het allemaal mee.
Hoe dik was de nekplooimeting?
Kan ook niets zijn heb ik ook weleens vaker gehoord!
Hou hoop dat is het enige wat je hierdoor heen sleept!!!!
Zal voor je duimen liefs pupke

ten eerste is de nekplooimeting kansberekinging, die er ook helemaal naast kan zitten. Hebben jullie down in de familie? Ben je ouder dan 35? Dan is de kans groter. Maar het kan ook zijn dat de meting er helemaal naast zit en je je onterecht zorgen maakt.

ten tweede moet je je afvragen of een kindje met een "afwijking" gewenst is of niet. Als het geen Down blijkt maar een afwijking aan de nieren bijvoorbeeld is het heel goed mogelijk dat dit te opereren is na de geboorte. Het hoeft niet te betekenen dat je kindje geen overlevingskansen heeft!

Ten derde: ik weet het: het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer een beetje positief te denken tot je de uitslag krijgt... Ik hoop voor je dat die positief is!!!!!! Sterkte in de tussentijd......

hoi meiden

heel erg bedankt voor jullie reactie op mijn bericht
is altijd fijn om er met andere er over te praten en de steun
ik zal idd wel positiefer gaan denken en hopen op goed bericht
als hou je de slechte op de ander grond in je hoofd.

pupke
ik vind het heel erg om te horen wat er is gebeurt
ik wens je alle beste en sterkte toe xxxxxxjes

staphanie
ik heb een nekplooi echo laten doen
omdat ik bijna 28jr ben
en een achternichtje van mij het syndroom van Down heeft
en ook een hart afwijking heeft en iets met haar traanbuisjes
en haar tenen waren aan elkaar gegoeit
vandaar dat ik de echo hebt gedaan wegens een nichtje
van mij het heeft en ik 28jr bijna ben.
mijn nekplooi was 5.5mm dus behoorlijk
normaal is het maar 3mm ik zit er dus 2.5 over heen (1april)
vorige week donderdag(16april) was het 4.9mm
en is maar 6mm in 2 weken weg
en de doker zei dat het eigelijk helemaal er niet meer hoort te zitten die vocht
en de navelstreng bleek ook maar 2bloedvaten waren
en geen 3 bloedvaten zo als gewoonlijk
en zeiden dat ik van het ergste uit moest gaan en dat het hartje idd niet goed was
en dat de kanzen en slecht uit zagen

bedankt voor jullie reactie
veel liefs amra xx

hoiii

ik ben gister gebeld door het ziekenhuis
ik heb de verlopige uitslag al binnen en die zag er goed uit
nu nog de verledige uitslag afwachten hopelijk is die ook niet zo goed of beter dan de verlopige uitslag:) hihi
ik ken eindelijk weer een beetje positiefer denken en hopen na gister

de arts zei ook meestal als blijkt dat de verlopige test en de verledige test
met elkaar ook over 1komen met elkaar
dus de kans klein is dat ze toch iets kunnen vinden wat erg is

helemaal happy door gister maar toch ook weer spannend omdat
de andere uitslag een kleine kans heeft dat er toch iets erg is
dus nog steeds 50/50.
hopelijk is die uitslag ook zo snel binnen net als de verlopige test.
ik heb de vlokkentest vorige week donderdag gedaan en gister al de verlopig test binnen gekregen dus vrij snel hopelijk de andere uitslag ook
dan weten we echt zekker dat er niets is of wel

veel liefs amra
xx

Terug
Bovenaan