En toen was er een ritme :)

Wekenlang denk je na over een ritme en vraag je je af hoe je het leven in een ritme krijgt...
Tot het moment dat je beseft dat je eigenlijk in een ritme zit :)

Ik ben nu 6 weken aan het werk en dat gaat super goed. Ik breng Jaimy 2 dagen naar zijn tante en oma, dan is hij een dag bij papa, dan bij mama en dan brengt papa hem nog een dagje naar het KDV.
In het begin werd hij 's nachts nog wel wakker, of heel vroeg. En ook 's avonds nog veel met hem in de weer.

Nu eigenlijk al een aantal weken slaapt hij best goed door. Hij krijgt nu 4 flessen van 210 cc. De 5e hebben we op een gegeven moment laten vallen, dat was een late fles, maar we kregen m gewoon niet wakker genoeg om lekker te drinken. Dus fles opgehoogd van 180 naar 210 en dan gewoon 4. Hij krijgt de laatste ergens tussen 19 en 20 uur, daarna gaat hij op bed.
's Nachts vaak een keertje naar 'm toe voor het speentje en om hem weer even lekker in te stoppen. Daarna slaapt hij door tot ergens tussen 6 en 7 uur. Het slapen overdag is erg wisselend, soms 2 lange slaapjes, soms alleen maar korte. Gemiddeld zo'n 4 uren op een dag.

Sinds vorige week krijgt hij een fruithapje. Wat vindt hij het lekker!!! Ik had de eerste keer tranen in mijn ogen van trots, zo lekker als hij smulde!! Hij krijgt nog maar een klein beetje, om goed te kunnen wennen.

's Avonds krijgt hij een fles met rijstebloem. Was daar een aantal weken geleden ook al mee begonnen, maar kon het alleen geven met een grotere speen. Toen had hij daar nog best moeite mee, ging het te snel. Nu merk je duidelijk verschil, hij kan zelf goed bepalen hoe snel hij wil drinken en verslikt zich minder.

Leuk om te merken dat er opeens een ritme is, elke dag loopt behoorlijk soepel. Ik geniet er lekker van zolang het duurt. Er komt vast een moment dat het weer anders gaat, als er tandjes komen of kinderziektes... Maar voor nu is het enorm genieten van ons kereltje, hij doet het geweldig!!! Ben zo trots hihi :)

Bij jullie ook al een dagelijks ritme ontstaan?

Fijn hè een ritme :)! Helaas is het er hier een beetje af door verkoudheid en dat soort ellende. Gelukkig slaapt Rosalie nog steeds de avond en nacht door! Ze krijgt volledig bv (5 à 6 x p.d.) en we geven nog geen fruithapjes ofzo, daar wacht ik liever nog even mee. Het gaat al hard zat ;)!

Hoi,

Wat heerlijk dat het zo lekker loopt! En dat hij (en jij) zo heerlijk van zijn fruithapje geniet! Daar heb ik ook al zin in om dat te geven maar wacht nog even want ik geef nog volledig bv.
Ik moet ook bijna weer werken (we hebben dezelfde wg geloof ik) en heb wel weer zin. Wel vind ik het spannend om Sinne naar de creche te brengen. Ze laat altijd vrij subtiel merken als ze iets niet leuk vind, huilt bijna niet, maar ze zullen haar "taaltje" vast wel snel doorhebben daar. Het is ook maar 1 dag per week en de andere doet pappa en beppe. Hier ook al een aardig ritme hoor. Sinne drinkt nog wel vaak en moet er s'nachts ook nog 1x uit maar dat vind ik geen probleem, het is nl een heel makkelijk meisje!

Fijn zeg!
Wij hebben nu 4 kinderen, dus een ritme hadden we vanaf het begin. Maar bij onze eerste moesten we toch ook even uitvogelen wat er bij ons en bij onze zoon pastte.

Terug
Bovenaan