En toen was het gebeurd

Hai meiden,

Afgelopen zondag ben ik na 32 weken en 5 dagen zwangerschap bevallen van een gezonde maar natuurlijk wel premature zoon. Hij is 43 cm lang en weegt 2366 gram en het gaat goed met ons alletwee.
Sinds vanmiddag ben ik weer thuis, maar hij zal helaas nog minimaal 2 weken op de couveuse afdeling in het ziekenhuis liggen. Hij ligt in een open couveuse en is al heel erg sterk. Hij heeft alleen nog moeite met voeding, zichzelf warm houden en natuurlijk is zijn afweersysteem nog heel slecht. verder kan hij alles goed zelf, dus geen beademing of andere enge dingen gelukkig :)

Het was ontzettend raar en het ging allemaal zo snel dat ik nog bezig ben met het bevatten en verwerken van de hele gebeurtenis.

Nou dat was het eventjes, ik wilde het toch aan jullie vertellen :)

Liefs en geniet allemaal van jullie zwangerschap!
 
zo dan is hij wel lekker op geweegd zeg voor 32 weken heerlijk dat hij al een hoop zelf kan zeg .
laat het even op je inwerken en geniet er lekker van .
hou je ons verder op de hoogte over zijn welzijn .
van harte gefeliciteerd
liefs evelien
 
Dus toch vroeger bevallen. Gelukkig dat je nog die longrijpingsspuiten een paar weken geleden hebt gehad. Fijn dat je kleine het ondanks de couveuse goed doet. Ik hoop dat je hem snel mee naar huis mag nemen. In de tussentijd proberen goed te herstellen, dat scheelt straks een boel!
Gefeliciteerd!
 
Dankjullie wel :)

Zijn naam is Gabriël en hij is inderdaad flink goed op gewicht, als ik had voldragen had hij waarschijnlijk 4-4,5 kg gewogen werd mij verteld ;-)

Hij doet het elke dag een stukje beter, vandaag zelfs zelf uit de borst gedronken (erg moeizaam, omdat het hem teveel energie kost nog) maar toch 20 ml in zo'n 30-45 minuten binnen gekregen :)

Het is vooral emotioneel heel zwaar, het heen en weer reizen, hem niet thuis hebben en hem maar 2-3 uurtjes per dag te kunnen zien en vasthouden is gewoon erg moeilijk. Het is natuurlijk het beste voor zijn gezondheid, maar diep van binnen zou je het toch wel graag anders zien.

Ook vervelend zijn mensen die het niet kunnen begrijpen dat ze niet even hem kunnen gaan bekijken daar en dat de tijden dat wij daar zijn wij daar gewoon met zn 3tjes zijn. Begrip en inlevingsvermogen is soms erg moeilijk te vinden helaas...

Het (lichamelijk)herstellen van mij gaat overigens goed hoor, mijn baarmoeder is inmiddels alweer bijna achter mijn schaambeen, heb bijna geen bloedverlies meer en heb melk in overvloed (ik kan zo ongeveer de hele couveuse afdeling in mijn eentje voeden haha)

Liefs
 
Vanmiddag mag Gabriël uit de open couveuse en in een bedje! Hij heeft de extra warmte van de couveuse niet meer nodig dus :-D
Ook gaat zijn voeding worden opgehoogd van 25-30 ml elke 4 uur naar 35-40 ml elke 4 uur en zijn infuusje dus omlaag.

Wat een heerlijk nieuws op mijn verjaardag :)

Liefs
 
Terug
Bovenaan