en vraagje

A

Anoniem

Guest
ik heb en clyclus van 26 dagen. is dat erg om zwanger te worden.? of moet je echt en clyclus van 28 dagen hebben.? en ben nu 1 maand van de pil af. en slik folimzuur. hoe lang mag je dat sliken. tot je zwanger wordt?

Gemiddels duurt een cyclus 28 dagen maar dat verschilt per vrouw hoor. Sommige hebben een kortere, sommige een (veel) langere. Als je cyclus maar minimaal 21 dagen is anders kan het eitje niet goed rijpen. In jouw geval 26 dagen is dus perfect. Heb je relatief gezien meer kans in het jaar om zwanger te raken dan met een langere cyclus. Foliumzuur moet je mee beginnen minimaal 4 weken voor de bevruchting tot minimaal 8 weken erna (dus met 10 weken zwangerschap). Mag wel langer, kan geen kwaad. In veel multivitaminen voor zwangeren zit het ook. Slik je het dus automatisch je hele zwangerschap, is ook prima.

Succes, Chris

Hoi Luna,
Mijn cyclus is ook 26 dagen en ik ben hiermee 2 keer vrij snel zwanger geraakt. Van mijn eerste in 1 keer en nu in ronde 3. Wees maar blij, want je leest  ook vaak van vrouwen met een hele lange cyclus waardoor je veel minder kans hebt.
Foliumzuur is goed om te slikken tot ongeveer 12 weken zwangerschap. Langer mag inderdaad maar is niet nodig.  Bij mijn eerste heb ik dit ook zo gedaan, terwijl ik nu alleen dagravit slik (=complete vitamine voor zwangere vrouwen/vrouwen die zwanger willen worden). Daar zit alles in wat je nodig hebt. Veel succes!
Groetjes Linda

Terug
Bovenaan