en wat doen we met sinterklaas

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
zoals jullie weten is Sinterklaas er voor alle kindjes (hihi). En dat weten de oudere kindjes ook. Gelukkig is mijn oudste nog te jong om het heel goed te gaan beseffen en Sinterklaas kan ook gerust zijn inkopen doen waar Max bij is. Hij is nu 16 1/2 maand.
Ik ben 3 december uitgerekend van mijn tweede kindje. Tja, koopt Sint daar ook al iets voor? Misschien is het kindje er nog helemaal niet....Maar als het er al wel is, zou Sint er toch eigenlijk ook voor dat kindje moeten zijn.
Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen daar mee omgaan, hoewel het dus bij ons niet echt relvant is omdat Max het toch nog niet snapt. Nou ja, als je zin hebt, laat even weten hoe jullie ermee omgaan?
Patricia 30+6    

Ik ben 28 november uitgerekend en weet ook niet of de baby er al op 5 december is.

Ik ga de komende weken alvast voorbereidingen treffen voor de Sinterklaas (alvast cadeautjes kopen en inpakken) voor mijn dochtertje die nu 15 maanden is. En ook voor de baby koop ik alvast wat en pak dat in. Tegen de tijd dat het Sinterklaas is hoef ik mij daar dan niet meer druk over te maken. Ik ben dan net bevallen of moet nog bevallen en vind het daarom een prettig idee om alvast alles voor te bereiden. Als de baby er met pakjesavond nog niet is, dan gebruik ik het cadeautje om met kerst te geven.

Wij vieren ook altijd met de hele familie Sinterklaas op 5 december. Ik heb mijn zus bereid gevonden dat ze mij met de cadeautjes, surprises en gedichten zal helpen. Pas op mijn nichtje's verjaardag (31 oktober) zien we elkaar met z'n allen en gaan dan lootjes trekken. Maar voordat dan alle Sinterklaaslijsten er zijn, duurt altijd wel even. En het kan dus best dat ik dan al bevallen ben en ik denk niet dat in de kraamperiode ons hoofd naar gedichten, surprises en cadeautjes zal staan. Ik ga proberen altvast een algemene surprise in elkaar te knutselen, maar een gedicht en de cadeautjes zijn persoonlijk en die kan ik dus niet voorbereiden.

Ik laat het verder maar op mijn af komen en zie wel hoe het allemaal loopt.

HOi Danique,
Bedankt voor je reactie, leuk om te lezen. Ik doe het ook ongeveer zo hoor, ben al aan het kopen en inpakken. Ik vroeg aan mijn vader of mijn zoontje iets van hem kreeg met Sint (dat zou ik dan ook zelf moeten kopen) en die vond september te vroeg om erover te beginnen. maar net als jij denk ik er tegen eind november nog minder fut voor te hebben.
Groetjes en succes met de laatste loodjes (lootjes hihi),
Patricia

Hoi hoi,

Ben 30 dec uitgerekend dus heb dit probleem zelf niet maar ik denk dat dit kindje ook best gewoon al wat van de sint kan krijgen hoor. Is ook leuk voor de moeder. Lekker inkopen doen bij de prenatal hihihi. Misschien is dit een leuke vraag voor op het december 2006  forum. Daar leeft het wat meer denk ik en zullen er meer met die vraag worstelen.

Groetjes Juffie

Hoi "collega",
Ik zit niet (meer) op dat forum, omdat ik merkte dat er weinig gereageerd werd.
zo ook het forum voor kindjes van 0 en 1 jaar.
Maar wie weet plaats ik het daar ook.
Gaat het al wat beter op je werk?
Patricia

He collega,

Oh, Maar nu wordt er wel veel gereageerd hoor. Misschien waren er in het begin nog niet genoeg december mamma's. Dat kan natuurlijk. Ik zat er ook pas met 18 weken ofzo.

Op mijn werk gaat het beter. Lief dat je het vraagt ( en nog weet ). Ik ben de weken aan het aftellen. Nog 7,5 week werken en een weekje herfstvakantie ertussen. Jij hebt vast al bijna verlof of niet? Oh lekker met een pot thee op de bank ( oh nee je hebt nog een kleine rondlopen ). Het heeft toch wel wat, uitgerekend zijn rond de feestdagen. Ik vind het wel leuk.

Groetjes Juffie

Hoi,
Ik heb sinds de zomervakantie ouderschapsverlof voor Max. Dat duurt tot de herfstvakantie en direct na de herfstvakantie heb ik zwangerschapsverlof. Dat duurt dan ongeveer weer tot de carnavalsvakantie (ik kom uit het zuiden). Dan moet mijn kindje wel 3 dagen te laat geboren worden, op 6 december. De vijfde zou ook goed zijn voor mijn verlof, maar dan is de Sint al jarig (hihi). Na de carnavalsvakantie neem ik als het goed is verlof voor het tweede kindje en dan ga ik na de meivakantie pas werken. Heel relaxt allemaal.
Groetjes,
Patries

Leuk onderwerp.
Ik ben pas begin  maart uitgerekend dus voor mij telt dit niet maar ik denk dat ik in jullie situatie toch stiekem ook al wat zou kopen voor de kleine

Terug
Bovenaan