en wat nu????

hallo   allemaal,

Ik heb een vraagje, ik ben voor het eerst zwanger... heb afgelopen zaterdag een test gedaan en die was positief!!
Helemaal leuk hoor maar niet gepland, was nog aan de pil, maar goed dat terzijde...
Heeft iemand hier een idee wat mijn volgende stap is, ik weet niet hoe ver ik ben en kan het ook niet meer helemaal terughalen wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest.

Moet ik nu een afspraak maken bij de huisarts of gewoon meteen een verloskundige bellen, heb echt geen idee...

Nou waarschijnlijk kunnen jullie mij   wel verder helpen

Bedankt!!!!
 
In de bijsluiter van mijn test stond dat je je huisarts moet bellen, dus dat heb ik toen ook maar gedaan. MOest voor afspraak komen, wat dingen uitgelegd gekregen, wat vragen beantwoord (consult stelde niet zoveel voor vond ik) en daarna kreeg ik te horen dat ik maar een verloskundige moest bellen voor een afspraak. Dus misschien toch je huisarts maar even bellen?

Succes!

(Ben er ook niet zo thuis in, dit wordt ook mijn eerste)
 
hoihoi, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!ja je moet idd eerst de huisarts bellen,en dan hoor je de rest vanzelf!valt best mee allemaal,bij mij werd voor de zekerheid nog een test gedaan,toen kreeg ik foldertje mee, kaartje van de vk,en die moest ik toen bellen voor een afspraak,de huisarts doet voor de rest niet zoveel,tenzij je geen vk in de buurt heb,dan word t geloof ik overgenomen door je huisarts.
Nou su6,en geniet van je zwangerschap, is echt t mooiste wat je kan overkomen!
doei liefs door24wk2dg
 
In mijn geval had ik ook eerst de huisarts gebeld. Toen ik daar was, was het enige wat hij deed mij het adres van een verloskundige geven. Aan mijn huisarts zelf had ik dus helemaal niets. De verloskundige heeft mij een verwijsbrief voor de echopraktijk gegeven om een afspraak te maken voor een termijn echo. Daar kunnen ze precies zien hoever zwanger je bent. De verloskundige kan je helemaal door alle onduidelijkheden heen loodsen. Je komt me daar toch in een wir war van onbekende termen terecht.

Succes!
 
hoi hoi
gefeliciteerd met je zwangerschap.
ik ken dat zwanger worden terwijl je aan de pil bent,heb het zelf drie keer meegemaakt.
maar goed,als ik jou was zou ik de verloskundige bellen voor een afspraak.
zij stuurt je ook door voor een termijnecho en dan weet je precies hoe ver je bent.
de huisarts doet eigenlijk niks,ja geld ontvangen hahaha.
wens je een fijne zwangerschap.
liefs sil
 
Hoihoi,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Je moet natuurlijk nog aan het idee wennen en vooral omdat je onverwacht zwanger bent. Succes ermee!
Ik verwacht in januari ons eerste kindje. Zelf heb ik na  9 weken contact opgenomen met de verloskundige. Ik heb dus eerst geen contact met de huisarts gehad. Ik hoorde van veel mensen dat het eigenlijk geen zin had namelijk. Achteraf toen ik toevalllig bij m'n huisarts was, zei hij ook dat je inderdaad net zo goed gelijk contact op kan nemen met de verloskundige.
Met 12 weken had ik dus mijn eerste afspraak bij haar. Met 13 weken hebben ze een termijnecho gemaakt om vast te stellen hoe ver ik toen zwanger was.

Groetjes
 
hallo,

Nou allereerst wil ik even zeggen dat ik het super vind dat iedereen zo snel reageert onwijs gaaf, heb toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts... volgesn de assistent duurt het gesprek maar 10 minuutjes hahah nou ja we zullen zien, krijg ik een adres van deverloskundige waarvan ik wel weet dat diegene goed is...

Nog een vraagje, hebben jullie een voorkeur gehad voor een vrouw en zijn er mensen met ervaringen hierover???

Xx Mara

ps begin er nu langzaam aan te wennen.....
 
Hoi,

Gefeli als eerste dan maar.

Ik heb zelf echt geeeeeeen behoefte aan een man aan mijn bed terwijl ik aan het bevallen ben. Gelukkig zijn alle verloskundige in de praktijk waar ik loop vrouwen. Er is tussendooor wel een man geweest, maar die is voor mij gelukkig alweer weg.

Waarom dat zo is? Ik heb geen idee, ik zou bijna zeggen die mannen weten absoluut niet wat het is om te bevallen, maar sommigen verloskundige hebben ook nog geen kind..Het is gewoon iets wat ik voel en kan er geen reden voor geven.

Groetjes Renske
 
Terug
Bovenaan