En we wachten geduldig.... + update

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Even een korte update over onze kleine dame. Gisteren een gesprek met de kindercardioloog gehad en hij heeft veel van onze vragen kunnen beantwoorden gelukkig. Als ze inderdaad heeft wat ze denken dat ze heeft, dan zal ze op korte termijn geopereerd worden (afhankelijk van hoe sterk ze is) en verwijderen ze de vernauwing uit de aorta. Uiteraard is dit een risicovolle operatie bij zo'n klein mensje (ik krijg er kippevel van als ik er aan denk), maar het gebeurd regelmatig dus ze hebben er veel ervaring mee. Dan gaat ze op de IC en vervolgens naar een normale afdeling. Ik denk dat we haar dan rond zo'n 4 a 5 weken oud mee naar huis mogen nemen. De kansen op een normaal leven zijn zo'n 90%, dus dat zijn wel heel positieve berichten. Helaas mag ze geen topsportster worden en dat is nou net wat we voor haar in gedachten hadden  dus dat is wel jammer.

De bevalling zal nu nog niet worden ingeleid, maar mocht ze zich na eind volgende week (ik ben dan net over de 40 weken) nog niet hebben gemeld dan gaan we nog verder praten. Maandag weer naar het ziekenhuis voor een verdere planning, ik zal jullie op de hoogte houden.

Voor de dames die net bevallen zijn, VAN HARTE GEFELICITEERD!!! (Ik ben best een beetje jaloers als ik jullie met die kleine schatten lekker thuis op de bank zie zitten moet ik zeggen.... ) en voor de dames bij wie het er aan zit te komen... SUCCES!!!

Liefs Jet

He bah klinkt heftig....
Mijn nichtje is aan haar hartje geopereerd toen ze een jaar oud was. Vond het erg eng maar ze kunnen idd zoooo veel tegenwoordig. De eerste dag na de operatie was ze was suf en huilige en de dag erna rende ze alweer (als topsporter ) over de gang heen.
Jou meisje is nog wel een heel stuk jonger en dit wil je niet voor je meisje maar ze doen niet iets waar ze niet achter zouden staan. Het komt wel goed! Alleen je wilt graag bevallen en daarna met je dametje in je armen  naar huis gaan.....

Dus topsporter?? Wat had je in gedachten? Turnen, hardlopen, jazzballet.....?

Monique

Hoi Jet,

Nou, dat klinkt zeker heftig  voor zo'n klein ding maar ook zeker voor jullie.
Het haalt toch weer een stuk blijdschap van de zwangerschap / bevalling / geboorte af en moet plaats maken voor grote angst. En dan ook niet je kleine meid mee naar huis mogen nemen en trots showen aan iedereen. Ik vind het heel erg voor jullie.

Maar ze kunnen zoveel tegenwoordig dus het komt zeker weten goed met jullie kleine meid. Daar heb ik goede hoop op, jullie ook hoop ik.
En tja......geen topsportster........dan moet ze maar dokter of professor worden.
Ach....daar komen jullie ook vast wel overheen als ze met haar 1ste salaris strookje thuis komt en jullie mee uit eten neemt om het te vieren.

verder.

Kruimel

jeetje meid wat erg, ik hoop dat alles toch goed komt wat meestal het geval is vaak, heel veel sterkte en succes

'Kus Manal 38 weken

Hallo jettepet,

Ik wil je even een hart onder de riem steken.

Ik ben geboren met een dubbele aortaboog die om mijn luchtpijp en slokdarm heen zat.Toen ik 3 weken oud was ben ik hieraan geopereerd. Ze hebben toen een deel van de boog (de dunste) weggehaald. Dit was in 1980. Alles is natuurlijk goed gegaan (anders zat ik hier nu niet natuurlijk). De beperkingen die ik heb zijn dat ik inderdaad niet geweldig goed kan sporten. Maar ik voor de rest kan ik prima meekomen met alles. Zelfs een kind op de wereld zetten was geen probleem.

Tuurlijk is het nu jullie kindje die een (ook iets andere) afwijking heeft en dat lijkt me verschrikkelijk om mee te maken. Maar het kan dus ook best allemaal goed komen.

Heel veel sterkte in ieder geval!!

Groetjes Janine

ps. ik hoop niet dat dit verhaaltje jullie voor het hoofd stoot... k wilde alleen maar iets positiefs toevoegen.

Hoi Janine,

Het is juist heel fijn om dit te horen. We hebben op zich ook goede hoop dat het allemaal goed gaat komen, maar het is zo tegenstrijdig allemaal. Nu kan ik die kleine nog beschermen in m'n buik en straks moet ik haar direct afstaan aan de grote boze buitenwereld.

We houden jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen,

Groetjes Jet

Hoi,

Ik wil je alvast heel veel sterkte wensen voor de komende periode. Het zal best wel spannend zijn allemaal.

Gelukkig kunnen ze zo veel tegenwoordig, maar als jouw kind zo'n operatie moet ondergaan blijft het natuurlijk allemaal eng.

Sterkte!

Groetjes,
Sept16

Heel veel succes en sterkte in de komende tijd.

Toy, toy toy. Het gaat jullie lukken!

Wel erg vervelend dat je niet gelijk de kleine mee naar huis mag nemen, maar je moet maar zo denken. In het ziekenhuis is de baby wel in goede handen.

Ik zal voor je duimen.

Groetjes,
Rolanda

Terug
Bovenaan