En weer een vraag over de voeding.......

Hallo,
Mijn dochtertje is bijna 7 weekjes oud. Zij is goed op gewicht hoeveel precies dat weet ik niet maar ik denk dat zij ruim 5.5 kilo weegt.
Zij krijgt elke dag om de 4 uur  6 voedingen van 150 cc.
Zij heeft veel krampjes en na elke voeding komt  er wel wat terug.
Ik zou haar wel minder voedingen willen geven maar wat is nu normaal?
Ik denk ook dat het heel moeillijk wordt om de nacht over te slaan want zij heeft echt een ingebouwde wekker en is elke keer precies  om de 4 uur.
Wie heeft er voor mij advies over hoe ik het het beste kan aanpakken?

groetjes
Denise

hoi denise,

ik denk dat jouw kindje genoeg voeding krijg en ik zou zeker nog niet de nachtvoeding weglaten als zij daar nog niet aan toe is, een kindje geeft meestal zelf aan dat zij daar aan toe is, en omdat zij nog maar 7 weken is lijkt me dat nog erg vroeg, mijn dochter van nu bijna 6 maanden krijgt af en toe nog steeds s,nachts een flesje ligt er maar net aan of ze wakker word of niet, tegen het spugen ( als je flesvoeding geeft) kan je johannes brood pitmeel gebruiken dat doe ik ook mijn dochter was ook een flinke spuger maar dit heeft ook weer een beetje tijd nodig, het word steeds minder verder is ht belangerijk dat je niet meer dan 1 liter melk per dag geeft alles wat daaronder zit  mag.

groetjes bianca  

hoi hoi

de richtlijn is 150cc per kilogram
dus 5,5 kilo   x   150cc = 825 cc
maar goed dat zijn richtlijnen.

een mondje terug spugen mag altijd zeggen ze

en om met 7 weken al naar 5 flessen te gaan vind ik ook erg vroeg hoor
volgens mij is het vrij normaal dat ze met 7 weken nog een nachtfles krijgen hoor .

en anders ff gaan wegen op het cb en ff advies vragen

groetjes moekje

7 weken en dan al doorslapen is inderdaad wel jong.
Wat bij mij denk ik heeft geholpen is de nachtvoeding niet gezellig maken als ze komt krijgt ze een fles (afgekolfde bv) en een schone luier maar ik maak geen contact met haar.
Alleen als ze langer dan 8 uur heeft doorgeslapen.
Nu kan het toeval zijn maar ze is nu ruim 10 weken en slaapt sinds een week 8.5 uur achter elkaar door.
en trouwens die kleintjes slapen de nacht door als ze langer dan 5 uur tussen zit.
verder krijgt ze nog steeds 6 voedingen 5 keer 150 a 160 ml en een keer 100ml.
geef ik die 100ml niet laat mijn dochter zich s'nachts nog een keer luid en duidelijk horen,

Terug
Bovenaan