En wie heeft er kans op een klein kindje?

Na het 'grote baby-topic' nu dan een 'kleine baby-topic'. Zijn er meer moeders waarvan de kinderen erg klein zijn?

Ik loop op dit moment nog op het ziekenhuis voor groeiecho's omdat onze kleine vent zo klein is. Bij onze dochter was dit ook al zo (en is nu nog zo), dus we maken ons nog geen zorgen.

A.s. donderdag hebben we de volgende groeiecho. Als de baby dan is doorgegroeid volgens zijn eigen curve, gooien ze het op 'klein maar fijn' en zijn we daarmee klaar. Daar hopen we natuurlijk op!

Groetjes, Marisa

Hi,

Ik heb kans op een "klein" kindje.
Mijn dochter was bij de geboorte 2880 gram en 50 cm.
(na zwangerschap van 40 weken en 2 dagen)
Omdat ik een schildklierziekte heb, de ziekte van graves sta ik onder "strenge" controle en krijg ik elke 2 a 3 weken een groeiecho.

Na haar geboorte groeide mijn dochter trouwens als kool. Ze is nu 16 maanden 93 cm en 11 kilo. Lang en slank dus.
Mijn man en ik zijn ook lang, 1.79 en 1.95.

gr. Gea

Hoi,

Theoretisch gezien heb ik kans op ene klein kind doordat ik een wandje in mijn baarmoeder heb. Dan heeft hij minder ruimte om te groeien en heb ik kans op vroeggeboorte. maar bij m'n 1e wist ik van niets en zij was 48 cm en 3360g bij 39 weken, dus niets ad hand! Nu ook niet, maar wordt wel onder controle gehouden. Mijn buik groeit hard, dus ik denk dat het wel goed zit!
Jullie succes verder!

Wendy
25 weken zwanger en 4 dagen

Hey,

Ik heb ook kans op een klein/kleiner kindje. Dat komt omdat ik de ziekte van  crohn heb aan mijn darmen. Ik krijg daarom ook elke 4 weken een groeiecho! wel leuk om het zo vaak te zien. haha. ik sta goed onder controle en heb dan dus ook geen rede om mij extra druk te maken.
Ook hebben ze tegen mij gezegt dat het helemaal niet erg is als je baby iets kleiner is dan gemiddeld.

zo lang ze het in het ziekenhuis goed vinden en niet moeilijk gaan doen moet je je eigen niet druk maken. en genieten van je zwangerschap.

groetjes

Eigenlijk wel luxe al die extra controles.
Onze eerst zoon is vroeg gehaald omdat de placenta losliet en in Hellp had. Voor zijn 33 weken was ie iets klein (1835 gram) maar de meningen zijn er over verdeeld. Gevolg is dat ik nu natuurlijk wel goed in de gaten wordt gehouden. Vooralsnog zit deze baby gewoon op schema...

@ Toulouse, tja wat is te klein? Lotte is met 37+5 geboren en was maar 45 cm. Ik las gisteren in dat zwangerschapsblad van Prenatal (even vergeten welke dat is), over een kindje dat idd met 33 weken geboren werd en 'maar' 43 cm was. Dat scheelt dan dus niet zoveel.

In het ziekenhuis zeggen ze ook dat het niet zoveel uitmaakt hoe lang ze zijn, als de verhoudingen maar goed zijn en de baby voldoende voeding krijgt.

Zelf heb ik aan mijn eerste zwangerschap een tijdelijke trage schildklier overgehouden (post-zwangerschapskwaal). Hierdoor heb ik nu ook extra controles (met name bloedprikken). Idd wel fijn al die extra controlers.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan