Endo en zwak zaad

Hallo meiden,
ik heb al een hele lange tijd niet meer op het geschreven. Wel met enige regelmaat jullie berichten gelezen.

Mijn naam is Puck, 31 jaar en wij zijn sinds mei 2003 bezig om zwanger te worden.

Afgelopen week is er met een kijkoperatie endometrioses bij mij weggehaald. In iedere eierstok zaten chocoladecysten.
Ik ben net voor het eerst weer even buiten geweest en nu even achter de computer.
De ingreep op zich is me meegevallen, alleen ziek geweest van de narcose. Mijn eileiders waren volgens de gyn. gelukkig open. Alle overige plekjes endo zijn aangestipt en weggehaald, maar ja het is geen garantie dat het niet terug komt. Balen!!

Vorige week is ook mijn man geopereerd aan een spatader in zijn balzak. Voordat het zaad van mijn man verbetert kan zijn duurt 3 maanden. Dus dat duurt weer een tijdje.

Dan is het maar afwachten wat de gyn. adviseert m.b.t. volgende behandelingen. Het is namelijk geen garantie dat het zaad ook daadwerkelijk verbetert.

Zijn er nog meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Ik heb wel al een paar berichten gelezen van meiden die ook endo hebben, maar het is zo lastig terugzoeken op het forum.

Groetjes Puck

Hoi Puck,

Welkom hier!
Goh heftig verhaal zeg, jullie beiden onder het mes, spannend allemaal. Allemaal voor 'het goede doel', maar wel ingrijpend, letterlijk en figuurlijk.

Wel goed nieuws dat jouw operatie in elk geval geslaagd is (die van manlief moet je dus nog afwachten zoals ik het lees) en dat je eileiders open zijn!
Ook mooi dat je nu voorlopig van de endo af bent.

Ik weet dat Inge ook net daaraan is geopereerd, dus zij kan heel goed met je meevoelen.

Wens je beterschap!
lfs. Suus

hoi puck

ik ben kim ben 26 en heb ook endo, mijn vriend heeft 1,5 jaar geleden een hersteloperatie gehad. een beetje vergelijkbaar dus. ik heb zelf ook kijkoperatie gehad, maar er is toen niets weggehaald.
ik heb 4 jaar orgametril geslikt om de endo te laten verschrompelen. ben nu sinds ruim 1 jaar gestopt en het begint nu weer in alle hevigheid terug te komen!!!

omdat mijn vriend een hersteloperatie gehad heeft hebben we "maar" maximaal 5 jaar de tijd om zwanger te worden omdat dan waarschijnlijk zijn zaadleiders weer dichtgegroeid zijn door t littekenweefsel....

ik heb 2 aug afspraak bij de gyn ivm iui. ik hoop dat we daarvoor in aanmerking komen, wil het balletje eens opgooien.

wij zijn nu op weg naar ronde 13 (23 aug nod pas!) ben net van mijn ongi af.

jullie heel veel beterschap en ik hoop dat je man snel "beter" zaad heeft. bij mijn vriend is het zaad na 2 controles prima eigenlijk goed zelfs! nu ik nog!

succes ermee
xx kimpansee

Hoi Puck ik kan je niets vertellen over endo. Maar mijn man zit voor een oproep te wachten voor de zelfde operatie als jou man heeft gehad, is het mee of tegen gevallen bij jou man....?
Graag hoor ik hier iets over. En verder veel succes.

Liefs Molly.

hoi puck, hier een nachtelijk berichtje van mij... ik ben lis en ben net als jij geopereerd aan endo. ik dacht ook dat t met een kijkoperatie zou kunnen maar op t laatst besloten ze toch een volledig snede te maken, je hebt dus nog een beetje' gemazzeld'....maar nee, even serieus: ik vind t ook vreselijk moeilijk; t is zo'n vage situatie nu. je weet niet of en hoe snel t terugkomt. doodeng vind ik t. ik hebook nog een kuur zoladex gehad voor 3 maanden om de cyclus te stoppenzodat de endo tot 'rust ' zou komen, jij niet? en wat zijn chocoladecysten? ik hoor graag nog van je, we zitten ten slotte in hetzelfde schuitje! nu ben ik heel moe, kom net van een feestje, maar moest natuurlijk weer even kijken (en water drinken voor t slapen....) als je nog vragen voor mij hebt, stel ze gerust, ben nu te moe om uitgebreid te schrijven! veel sterkte en lekker uitrusten he na die operatie, lis

Terug
Bovenaan