Endo

Hoi allemaal,

Ben een groentje hier maar wil even mijn ei kwijt want zie het niet meer zo goed zitten.:-/

Zijn nu 5jaar aan het proberen. Na een jaar proberen wilden we toch even bevestiging dat alles wel goed was met ons,blijkt dat ik een zware vorm van endometriose heb.( verklevingen en cysten in de buik).na een kijkoperatie bij de gyn doorverwezen naar Leuven uz.Ondertussen ook al 3 keer geopereerd in Leuven om alles weg te halen.
Hebben toen besloten om 6 maanden natuurlijk te proberen omdat de weg nu eindelijk vrij was...
Niets natuurlijk!
December eerste inseminatie gehad,februari tweede en in april de derde :-(. Helaas negatief!
Pijnlijk ook omdat ik teveel eitjes aanmaakte en ze er telkens moesten wegprikken.
Na laatste onderzoek is gebleken dat ik weer cyste heb en mijn linker eistok gezwollen is,conclusie: weer operatie!
Over 3 weken is het zo ver....heb het een beetje gehad! Alles begint zwaar door te wegen.(sinds 2 weken weet ik dat ik tante word,mijn zus is zwanger van de eerste maand!)Weer een opdoffer.Na het herstel raden ze aan om met IVF te starten, waar ik natuurlijk tegen aan zie..
Is dit herkenbaar voor iemand?

Groetjes

Het verhaal is gedeeltelijk herkenbaar. Niet de endometriose, maar wel het stukje dat alles zo lang (te lang) lijkt te duren en een kindje van mijn zus op komst.

Bij ons is nooit een oorzaak gevonden en wij hebben zelf voor IVF gekozen na 3 IUI pogingen. Uiteindelijk is de eerste poging alsnog omgebogen tot IUI nummer 4.
Waarom wij voor IVF hebben gekozen, was dat het percentage geslaagde IVF poging 1 een stuk hoger lag dan de geslaagde pogingen IUI 4,5 en 6 samen. Voor ons begon de tijd echt te tikken, omdat we er allebei steeds meer moeite mee kregen dat het misschien helemaal niet zou lukken.

Bespreek je twijfels en zorgen goed met je arts, misschien dat je nog eens naar slagingspercentages kunt vragen of naar de argumenten om met IVF te beginnen. Wellicht dat het je steunt in het traject, omdat je dan weet dat het de goede keuze is geweest.

Ik wil je heel veel sterkte wensen in het IVFtraject. Het wordt pittig, maar het heeft al een hoop vrouwen aan een wondertje geholpen. Probeer de positiviteit vast te houden, al lijkt het soms moeilijk, dat heb je echt nodig!

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan