Endometriose darm

<p>Hallo allemaal, </p><p>Al jaaaaaren loop ik rond met buikpijn; krampen, diarree afgewisseld met obstipatie.</p><p>Sinds 2 jaar heb ik tijdens geslachtsgemeenschap pijn in pijn onderbuik links en in mijn stuitje. De zogenoemde doorstootpijn. </p><p>Mijn menstruatie is onregelmatig. Ik verlies dan veel stolsels. Ze zijn niet extreem pijnlijk, met paracetamol is het goed te doen. Wel voel ik krampen in mijn buik en bovenbenen. Bij menstruaties, merk ik tijdens de ontlasting dat ik druk voel in mijn buik. </p><p>Ik heb paar x een cyste op de eierstok gehad, deze verdwenen vanzelf. </p><p>Heb al darmonderzoeken en alles gehad maar ik zou spastische darmen hebben.</p><p>De doorstoorpijn in mijn buik/stuit bij geslachtsgemeenschap vind ik heel vervelend..</p><p>Zou het niet toch endometriose kunnen zijn? </p>

Hoi gebruiker,
Ik heb zelf endometriose. Mijn menstruaties zijn behoorlijk heftig zeker de eerste paar dagen. Verlies dan vaak ook wat stolsels, maar dat gaat bij mij echt gepaard met flinke buikkrampen. Ik heb het idee dat de endometriose bij ook op de darmen zit, want zodra ik ongesteld wordt beginnen mijn darmen ook ontzettend op de spelen. Ze moeten als het ware helemaal leeg lichaam, zelfs als dat zo is blijf ik die druk en buikkrampen houden. Ik blijf daardoor vaak ook echt ziek thuis zeker die eerste paar dagen als het, het ergst is. Het liefst blijf ik dan liggen met een kruik op mn buik en pijnstillers. Het gekke is buiten mijn mensturatie heb ik juist weer last van obstipatie (ondanks dat ik veel vezels en groentes eet), bijna alsof mijn lichaam het opspaart voor het maandelijkse momentje.
Afhankelijk van de positie is geslachtgemeenschap soms wat gevoelig, maar gelukkig niet vaak en weet ik wel hoe ik mijn lichaam moet draaien om er geen last van te hebben.
Ik zou zeggen dat als je erover twijfelt je altijd kan vragen om een verwijsbrief naar de gyn voor een onderzoek. Ik zou zelf zeggen omdat je niet veel pijn hebt en endometriose heel vaak juist met veel pijn gepaard gaat het waarschijnlijk iets anders is. Een onregelmatige cyclus is ook niet iets wat aan endometriose wordt gekoppeld, zover ik weet. Maar ik ben natuurlijk geen arts dus als je echt duidelijkheid wilt kan je het beste een opbellen en een afspraak maken

Terug
Bovenaan