<p>Goedemorgen
</p><p>Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met endometriose lotgenoten. Mijn situatie is (in het kort) als volgt;</p><p>Ruim 1,5 jaar bezig voor eerste kindje. Nog steeds zonder enig succes. Al 3 jaar van de pil af. Een half jaar geleden alle standaard onderzoeken doorlopen in ziekenhuis en niks gevonden wat zwangerschap in de weg lijkt te staan. Ook kijkoperatie gehad vanwege vermoeden endometriose. Paar kleine plekjes weggehaald. Tevens eileiders ‘doorgespoeld’, en ook dat ging goed.</p><p>Vanwege aanhoudende klachten op 1 plek in onderbuik een mri scan gehad. Daar is helaas uitgekomen dat er op die plek behoorlijke endometriose zit maar ook op andere plekken in de buik. Omdat deze endometriose haarden doorgroeien zolang ik geen pil slik en ook niet zwanger raak, heeft de gyn het volgende besloten: doorverwijzing naar een ziekenhuis met endometriose centrum en totdat ze daar een behandelplan hebben gemaakt, weer aan de pil. Dit om in de tussentijd de endo zoveel mogelijk te remmen.</p><p>Pff wat een domper!! Ik had me meer voorgesteld dat ze IUI wilde gaan doen ofzo. Maar omdat de endo teveel woekert in mijn buik wil ze dus andere stappen nemen. </p><p>Ik ben nu in afwachting van een afspraak bij het endo centrum. Maar mijn eigen gyn zei dat er waarschijnlijk twee opties gaan zijn die ze gaan afwegen. Ofwel alles inzetten op die endo afremmen (met hormonen en/of operatie), ofwel zo snel mogelijk zwanger zien te worden met misschien wel IVF.</p><p>Hoe dan ook, ik had me het zwanger worden echt even heel anders voorgesteld. Eerst heb je iedere maand nog de hoop dat het nu dan toch raak is, maar dat is nu dus voorbij. </p><p>Zijn er dames die ervaring hebben met dit traject? En dan het liefst die net zoals ik, opzich wel zwanger kunnen worden ondanks de endo, maar vanwege het ‘woekeren’ van de endo in de buik, een ander traject in zijn gegaan?</p><p>Liefs</p>