endometriose:kijkoperatie/slecht zaad:inseminatie....

A

Anoniem

Guest
Hi,

Hier als onderwerp een heleboel items...
Vandaag naar de gyn geweest, omdat we het vruchtbaarheidsonderzoek hebben doorlopen...Hebben maar effe binnen gezeten, maar er is heel wat besproken!

Allereerst moet ik nu gaan nadenken over een kijkoperatie (om te kijken hoe de endometriose zich manifesteert) Het is dus nu duidelijk endometriose, ben ik op zich wel blij mee want nu kan ik eindelijk de klachten een plaats geven! Gelukkig hoeft endometriose geen drempel te zijn om zwanger te kunnen worden, het is hoogtuit vervelend. Nou mag ik zelf de keuze maken of ik nog een kijkoperatie laat plaatsvinden, de gyn stelde het al voor maar ik vroeg mij af wat de meerwaarde daarvan is in de toekomst...Andere medicijnen dan Duphaston en vit D6 die ik nu slik zijn er volgens mij niet echt, en een evt operatie is een evt vermindering voor zwanger worden..Maar daar zal ik nog s uitgebreid over rondneuzen op internet..Mochten er hier meiden zijn die er wat van weten dan zou ik dolgraag advies en verhalen willen horen!!!

Tweede punt is het zaad; da's slecht..volgende week moet dit nog een keer worden onderzocht, mocht het dan toch redelijk uitpakken dan mogen we nog 2 maanden zelf proberen (vervolgens insemineren), en is het weer slecht dan wordt er gelijk de volgende cyclus ronde geinsemineerd (mede ook omdat ik net de HSG acher de rug heb).

Over 2 weken moeten we terug komen bij de gyn, dan worden de stappen besproken: inseminatie en kijkoperatie...Jullie lezen het al..het gaat allemaal verschrikkelijk snel allemaal....

Verhalen en suggesties zijn van harte welkom!

Groetnis Simoon

hi Simoon,

Jeeh watg moet er een hoop gebeuren of in ieder geval over nagedacht worden, ik weet niet waarom je van een kijkoperatie minder zwanger zou worden kun je me dat uitleggen?

Ik kan je niet echt adviseren maar als het niet echt uitmaakt die operatie dan zou ik  het denk ik voorlopig bij die medicijnen houden en als het zaad weer slecht is bij het insemineren   ik denk dat ze met die kijkoperatie álleen'zien hoe veel er zit etc dus als je dat niet perse hoeft te weten ja waarom zou je het dan doen maar als je nieuwsgierig bent naar hoe het er daar precies uitziet ja dan dus wel doen, mij zou het niet veel uit maken hoe het er is als er maar iets aan gedaan wordt dus met die medicijnen etc en dan kun je na tig maanden altijd nog zeggen het heeft nog niet zo mogen zijn en ik wil nu wel eens weten hoe het daar van binne is maar ja dat is mijn idee en ik kan me ook indenken dat je denkt eerst maar eens inspecteren hoe het daar van binnen is dan weten ze dat meteen en dan de medicijnen erop  afmetn maar als de medicijnen toch gelijk blijven dan zou ik denk ik eerst alles  eens aan kijken met die  medicijen en dat insemineren dus  dit zo eens een tijdje gaan bekijken maar nogmaals ik ben geen arts ofzo maar wie weet zijn er hier vrouwen die wel met dit bijltje hebben gehakt ik hoop dat je veel reacties krijgt zodat je daarna je eigen gedachtes en bevindingen kunt gaan vormen om tot een conclusie te komen!

heeel veel succes ermee!!

hou ons/mij wel op de hoogte hoor want ik volg je ....

fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt en dat je weet wat de volgende stappen zijn hoe is je vriend/man hieronder nu het zover is?

succes met het zaad en je gedachten en laat snel iets horen!

liefs; Chili

Terug
Bovenaan