endometriose:kijkoperatie/slecht zaad:inseminatie....

Hi,

Hier als onderwerp een heleboel items...
Vandaag naar de gyn geweest, omdat we het vruchtbaarheidsonderzoek hebben doorlopen...Hebben maar effe binnen gezeten, maar er is heel wat besproken!

Allereerst moet ik nu gaan nadenken over een kijkoperatie (om te kijken hoe de endometriose zich manifesteert) Het is dus nu duidelijk endometriose, ben ik op zich wel blij mee want nu kan ik eindelijk de klachten een plaats geven! Gelukkig hoeft endometriose geen drempel te zijn om zwanger te kunnen worden, het is hoogtuit vervelend. Nou mag ik zelf de keuze maken of ik nog een kijkoperatie laat plaatsvinden, de gyn stelde het al voor maar ik vroeg mij af wat de meerwaarde daarvan is in de toekomst...Andere medicijnen dan Duphaston en vit D6 die ik nu slik zijn er volgens mij niet echt, en een evt operatie is een evt vermindering voor zwanger worden..Maar daar zal ik nog s uitgebreid over rondneuzen op internet..Mochten er hier meiden zijn die er wat van weten dan zou ik dolgraag advies en verhalen willen horen!!!

Tweede punt is het zaad; da's slecht..volgende week moet dit nog een keer worden onderzocht, mocht het dan toch redelijk uitpakken dan mogen we nog 2 maanden zelf proberen (vervolgens insemineren), en is het weer slecht dan wordt er gelijk de volgende cyclus ronde geinsemineerd (mede ook omdat ik net de HSG acher de rug heb).

Over 2 weken moeten we terug komen bij de gyn, dan worden de stappen besproken: inseminatie en kijkoperatie...Jullie lezen het al..het gaat allemaal verschrikkelijk snel allemaal....

Verhalen en suggesties zijn van harte welkom!

Groetnis Simoon

Hoi meissie!

Wat een verhaal zeg! Ze houden wel van Tempo hoor! Ergens maar goed ook want nu ben je na die HSG extra vruchtbaar!!
Als ze je het nog zelf laten proberen dan geven ze je in ieder geval een redelijke kans om zwanger te raken en dat is GOED NIEUWS!

Ik heb ook een kijkoperatie gehad en het is goed te doen. Je mag dezelfde dag nog naar huis. Ik ben 2 weekies thuis gebleven maar na 1 week was ik al weer volledig op de been. Ik heb toen gekozen voor een stukje rust in de chaos.

SUCCES!
lfs inge

Hi inge,

Heeft deze operatie nou ook meerwaarde opgelevert??Medicijnen slaan namelijk ook niet aan (na 4 mnd nog niet). Ik heb voor mijzelf nu dat ik het eerst een x-tijd aan ga kijken, blijft een zwangerschap dan nog weg (de x-tijd nog bepalen duz!!) dan kan ik het alsnog laten doen.

Bedankt voor je reactie!

Hoi,

Door deze operatie werd duidelijk dat ik geen endometriose had. Uit een HSG was gebleken dat beide eileiders dichtzaten (AUW!) en dat die onder narcose vrij gemaakt moesten worden. Dat hebben ze dus meteen gedaan. En...daarna was ik vrij snel zwanger op de normale manier ondanks slecht zaad en vijandig slijm. Wel een miskraam maar dat was gewoon pech helaas.

De meerwaarde van zo'n operatie was bij mij duidelijk maar aangezien jij al een HSG hebt gehad weet ik het niet. Ze sluiten in ieder geval uit dat er afwijkingen zijn die ze zonder operatie niet kunnen zien.
De operatie op zich is niet zwaar. Je houdt er 2 kleine littekens aan over.

Heb je die vraag over die meerwaarde al eens aan die arts gesteld? Ik ben benieuwd naar zijn antwoord namelijk. Jij moet er tenslotte wel een goed gevoel bij hebben.

GOODLUCK!

Inge

Terug
Bovenaan