Endometriose

Ben nu 2 jaar bezig om kinderen te krijgen toen ik eindelijk dacht zwanger te zijn werdt het na 7 weken een miskraam,toen een 2de keer zwanger weer afgebroken nu na 9 weken.Veel later kreeg ik heel veel pijn als ik ongesteld moest worden na veel onderzoeken en een operatie bleek dat ik Edometriose heb,dan komt er baarmoederslijmvlies in de buikholte en die veroorzaakt die pijn.(heel veel pijn)heb medicijnen gekregen voor 3 maanden toen moest de pijn over zijn,niet dus.Inmiddels een paar maanden later en nu krijg ik kunstmatige hormonen toegediend(een prik in de bil)omdat ik geen eisprong krijg.Nu moet ik over 2 weken ongesteld worden of niet natuurlijk,maar jullie snappen natuurlijk wel dat ik de moed een beetje heb laten zakken.

Hoi Anoniem,

Wat een naar verhaal en dan na 2 jaar er achter komen dat het endometriose is. Bah! Ben zelf ook 2 jaar bezig, maar hebben net vorige week van de gyn gehoord dat het na alle poespas en slikken van hormonen eindelijk weer op orde is in mijn lichaam en dat er een gewone kans is dat we natuurlijk zwanger worden. Moet dan natuurlijk toch maar lukken he, maar wat een vreselijke domper als je na 2 miskramen er ook nog achter komt dat endometriose hebt.
Kan me ook heel goed voorstellen dat je de moed een beetje hebt laten zakken, maar das niet nodig hoor. In nederland weten ze al zoveel over vruchtbaarheid en als ze eerst maar weten wat er mis is, kunnen ze ook veel beter een behandelplan voor je opzetten!
Heb je al gezocht naar mensen die ook endometriose hebben en een kinderwens?
Ik weet dat daar een vereniging van is, en dat je daar ook met vrouwen kunt praten die in hetzelfde schuitje zitten als jij. Misschien kan dat je goed helpen!

Ik wens je veel sterkte en kop op hoor, wij krijgen vast wel een kindje

Liefs,
Joan

Hoi anoniempje,

Nou ik ben 24 (bijna 25) en werd op mijn 19e ontdenkt dat ik endo had.
Na een operatie waarbij de plekken zijn weggebrand heb jarenlang de prikpil gekregen om niet ongi te worden zodat het voorkomen kan worden.
Maar nu heb ik de kinderwens heeel erg en zijn mijn aanstaande en ik al 7 mnd bezig, maar het schiet dus niet op bij ons!! Bij mij blijkt dat alles in orde is maar mijn vriend heeft zwak zaad!!

Ik heb me al bij neergelegd dat het op de natuurlijke manier niet meer zal lukken en volgende maand gaan we waarschijnlijk de medische molen in...

Houd de moed nog in!!! Ik weet dat het makkelijk klinkt maar dat ik het enige wat mij nu nog de kracht geeft om door te gaan...

succes...
Mo'

Hallo dames, endometriose is een rot ziekte. Ik heb ook endometriose en ben er al een keer aan geopereerd. Omdat zwanger worden op de natuurlijk manier niet lukte mochetn we het via ivf proberen. Na vier pogingen ben ik nog steeds niet zwanger aahhhhhhh!!!!

Als je endo heb laat je dan goed controleren als je er vroeg bij bent is zwangerschap wel mogelijk. Laat de moed niet zakken ook al is het erg moeilijk.

Wij hebben een geoed dokter in het LUMC in Leiden, wellicht een tip

Succes !

Terug
Bovenaan