endometriose

A

Anoniem

Guest
Hellup! Zijn gisteren naar het centrum voor voortplantingsgeneeskunde geweest. Zijn een jaar bezig, maar tot nu toe nog altijd nix... Bij de gynaecoloog bleek dat mijn vriend prima zaad maakt (hoera!) en ik een volkomen normale cyclus heb (zij het vaak erg heftig en pijnlijk) Kreeg gisteren een inwendige echo en daaruit bleek dat mijn baarmoeder ok is, maar er zat ook iets wat mogelijk een cyste of endometriose of een verkleving zou kunnen zijn. Gezien het feit dat ik al een jaar of 12 regelmatig pijn in de regio van mijn eierstokken heb én mijn moeder ook endometriose heeft gehad, niet onwaarschijnlijk. De gynaecologe nam zelf het woord kijkoperatie al in de mond...Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Wat wordt er gedaan bij endometriose en zijn er ook meiden die ondanks endometriose toch zwanger zijn geworden? Please answer, slaap niet echt lekker, lig te piekeren.

Hoi Zuster,
Volgens mij kun je met endometriose gewoon zwanger worden hoor, maar duurt het vaak wat langer. Het ligt natuurlijk ook aan de ernst van de endometriose.Kijk eens op deze pagina, misschien heb je er wat aan:http://www.endometriose.nl/.
Wanneer krijg je de definitieve uitslag? ik denk dat je gyn. je hier veel over kan vertellen.

Liefs Anne

hoi zuster,

ik ben kim, en heb ook al 8 jaar endo. ik heb ongeveer 5 jaar geleden een kijkoperatie gehad. stelt niet veel voor. ze kijken dan waar de endo zich bevindt. ikzelf heb 4 jaar medicijnen geslikt waardoor ik niet ongi werd. ben daar nu 1,5 jaar meegestopt omdat we graag kinderen wilde. mijn endopijn was zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren. niet meer fatsoenlijk lopen, plassen poepen etc.

nu beginnen de pijnen langzaam weer terug te komen....helaas....
we gaan als het deze maand niet lukt om zo zwanger te worden over op iui....

als je endo hebt KAN dat een zwangerschap in de weg staan maar het HOEFT niet. het ligt er aan waar je het hebt zitten. als het je eierstokken heeft verkleefd is de kans natuurlijk al veel minder....

als je meer vragen hebt hoor ik t, ik wil je graag meer uitleggen als je dat wilt!

succes

xx kimpansee

hallo,

Ik had ook een cyste in me eierstokken en kwam daar achter toen ik ( wat dus achteraf bleek) 6 weken zwanger was. De kyste is verwijderd, met die kijkoperatie, en ben nu 39 weken zwanger!!

Succes!!

Terug
Bovenaan