endometriose

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag..

Ik ben Bats, 36 jaar en heb drie dochters in de leeftijd van 15, 13 en 8 jaar... We zijn nu bezig voor ons vierde kindje en zijn in ronde tien beland...
Omdat ik nogal veel klachten heb zoals een pijnlijke ovulati, pijnlijke en heftige menstruatie met veel stolsels en pmsklachten ben ik bang dat ik net als mijn zus endometriose heb... Volgende week gaan we naar de huisarts met ons verhaal en hopen dat ik doorgestuurd word naar de gyneacoloog...

Zijn er hier vrouwen die misschien ervaring hebben met endometriose en er toch door zijn zwanger geraakt? Ik lees nl dat je in dit geval niet op een natuurlijke manier zwanger kunt raken...

Liefs... Bats

Hey Bats,

Ik kan je er (gelukkig!) niks over vertellen. Sterker nog: ik heb geen idee wat het is.
Ben je de vorige 3 keer wel makkelijk zwanger geraakt??
Ga hard voor je duimen dat je gewoon gezond bent.

Liefs, TeHa

Dank je meid..

Endometriose is een woekering van het baarmoederslijmvlies... dit kan aan je eileiders en eierstokken gaan zitten en zelfs op de buitenkant van je baarmoeder en in je buikwand.. Daardoor kunnen er verklevingen ontstaan met alle gevolgen van dien...
De eerste twee waren zo gepiept.. binnen twee maanden allebei, en de derde duurde een jaar... Dat is nu al weer zo'n 10 jaar geleden bijna.. de jongste wordt in januari 9 jaar.. Ik hoop ook dat het dat niet is en dat we gewoon wat meer geduld moetenhebben maar als ik naar mijn zus kijk dan heb ik dezelfde klachten... Deze onzekerheid is ook niks dus lijkt het me beter om naar de ha te gaan..

liefs... Bats..

Oei Bats, dat klinkt niet prettig. Is het erfelijk??
Maar wat je zegt... je zal toch even bij de dokter langs moeten gaan of het uit te sluiten he?!

Beste Bats,
Ik heb zelf anderhalf jaar geleden een onderzoek gehad of er sprake was van endometriose. Ik had onverklaarbaar veel last van mijn maag en darmen en extra veel rond de menstruatie. De gyn heeft onderzocht, maar gelukkig niet gevonden. Wel moest ik van de gyn vanwege mn klachten de pil gewoon doorslikken (nu ben ik dus gestopt).
Toen mijn internist het over endometriose had ben ik natuurlijk ook het hele internet af gaan zoeken....dat is ook weer niet altijd aan te raden, want daar lees je vaak de ergste verhalen en niet de verhalen van mensen die wel gewoon alles nog kunnen en meemaken. Ik begreep toen in ieder geval niet dat je op natuurlijke wijze geen kinderen meer zou kunnen krijgen, wel dat het moeilijker zou zijn. Dus geef niet op meid...maak jezelf niet gek en laat eerst de gyn goed onderzoek doen voor je je hoofd op hol laat brengen. en zelfs al mocht het zo zijn....geef ook dan niet op....de medische wereld is tot heel veel in staat tegenwoordig maar een mensenlichaam zelf ook.
Veel sterkte.
Danielle

Dank jullie voor de lieve reacties... Ik ben al wat opgelucht nu en moet het idd aan de gyneacoloog overlaten... Eerst kijken wat de huisarts te vertellen heeft en of ie ons doorstuurt..
Ik heb wel gelezen dat het erfelijk is maar benniet allerlei sites door gaan spitten.. dat doe ik denk ik ook maar niet want dan maak ik me misschien te veel zorgen terwijl dat misschien helemaal niet nodig is..

Liefs.. Bats

Terug
Bovenaan