Endometriose

<p>Hallo allemaal,</p><p>zojuist ben ik bij de gynaecoloog geweest en die heeft aanwijzingen gezien voor endometriose. Ik moet alles as vrijdag nog bespreken met mijn huisarts, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die ondanks endometriose toch zwanger zijn geworden. Ik lees online veel goede verhalen over het bronovo in Den Haag. Iemand daar ook ervaring mee? </p>

Hoi, ik heb sinds 16 maanden een gezonde zoon ondanks mijn endometriose. Ik had gedacht dat het niet zou lukken vanwege de endometriose. Wij zijn via het Radboud UMC in Nijmegen zwanger geworden via een IVF traject.

Ik heb een operatie ondergaan aantal jaar terug en daarna zeiden de artsen grote kans dat het op de natuurlijke manier niet lukt en het alleen doormiddel van IVF kan. Maar tot nu toe twee keer spontaan zwanger geraakt en heel snel ook en tijdens de zwangerschap en daarna zijn mijn klachten helemaal weg geweest. Nu begint het een jaar na de laatste bevalling weer op te spelen de klachten. Het hoeft echt helemaal niet zo te zijn dat je lastig zwanger wordt. Ik maakte me er ook heel druk over en het is bij ons gelukkig heel soepel gegaan!

Hoi hoi, ik heb ook al jaren endometriose ik ging 1 keer in de 6 maanden naar de gynaecoloog om te kijken hoe het ervoor stond en of er op dat moment verdere behandeling nodig was ik had hier met de menstruatie heel erg last van. Maar toch ben ik zwanger geraakt mijn kleine is nu 15 maanden en het allermooiste cadeautje... Wanneer je het niet verwacht gebeurt het toch!

Hoi hoi, Ik heb ook endometriose.
Jaren lang (5 a 6jr) geprobeerd zwanger te worden, gynaecoloog zei dat de kans nihil is om zelf natuurlijk zwanger te worden.
Ook aan geopereerd. Groeide gewoon terug.
Dus toen hebben we naar andere optie’s gekeken. IVF.
Alle (vergoedde) pogingen van IVF gedaan. Helaas kwam daar niks uit. Eitjes kwamen wel samen, maar bij het terug zetten in mijn baarmoeder bleef het niet zitten.
Toen was ik er helemaal klaar mee.. zijn we 1 maand naar Madagaskar gegaan en het (even!) los gelaten.
Toen zijn we natuurlijk zwanger geworden van Dex ?

Dex is nu 8 mdn.
Ik slik geen pil, want ik dacht dat het geen zin had voor mij ?.
En nu zijn we weer spontaan zwanger ??

Terug
Bovenaan