hoi sonja,
ik heb ook een kijkoperatie gehad ivm endometriose, ik vond het heel erg meevallen. ik mocht smiddag's ook gewoon naar huis.
natuurlijk is je buik dan erg gevoelig, omdat ze m opblazen met lucht om er beter in te kunnen kijken, en je hebt maar een heel klein litteken. ik heb er eentje van 1,5 cm net onder mijn navel. soms kunnen ze er 2 maken, dan heb je er nog 1tje net bij je schaambeen. in de haargrens zeg maar.
ik moest van beneden alles kaal scheren, maar had daar erg veel moeite mee. er kwam net voor de operatie zelfs een zuster controleren of ik me goed geschoren had!! nou die heb ik er dus ff mooi uit gebonjourd.....
ze zei: ik kom ff kijken of je goed geschoren hebt, ik zei: dat dacht ik niet! dat is me prima gelukt!
toen ik half onder narcose was hoorde ik haar tegen de gyn zeggen dat ze niet bij me had mogen kijken....hihihi wat een dom wijf.....
dus ik had best lol voordat ik in slaap viel ;-)!!
probeer je niet te druk te maken over een kijkoperatie, spannend is het zeker, maar echt waar het valt heel erg mee!
een buikoperatie lijkt me inderdaad een vrij heftige ingreep! ik kan je daar niets over vertellen omdat ik dit niet gehad heb!
veel succes
xx kimpansee