endometriose

A

Anoniem

Guest
Hoi,

enkele weken geleden heb ik op het forum gestaan met de vraag over onreg. lichaamstemp. Inmiddels ben ik weer bij de gyn geweest omdat ik weer hevige pijn in mijn onderbuik had. Had weer een cyste, nu moet ik rustig aan doen in de hoop dat hij slinkt (vorige keer ben ik met spoed geopereerd). Hoogstwaarschijnlijk heb ik dus endometriose waarbij de cystes in de eierstokken zitten. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe gaat dat als je zwanger wil worden?

hoi!

Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij is inmiddels al 2,5 jaar geleden endometriose geconstateerd. Eerst via een kijkoperatie, toen hebben ze verder niks gedaan. Vorig jaar bleek dat ik aan beide eierstokken een cyste had zitten van 4 cm doorsnee, deze hebben ze allebei weggehaald tijdens een operatie afgelopen november. Aansluitend kreeg ik 3 maanden Lucrin injecties, waarmee je tijdelijk in de overgang komt en de (restantjes) cystes dus verschrompelen en verdwijnen. 2 maanden geleden ben ik weer ongesteld geworden en begonnen met IUI.
Poe hee, sorry voor het lange medische verhaal haha!
Tegen mij is gezegd dat endometriose geen belemmering hoeft te zijn om zwanger te weorden... maar ben het na 4 jaar nog steeds niet. Technisch gesproken zou ik nu 'endo-vrij' moeten zijn, maar zoals je weet komt endometriose in principe met elke menstratie terug..

Nou ja, ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt en er niet depressief van geworden bent.. wat is jouw volgende stap nu?

Groeten, Saartje

Hoi,

Ik heb een paar drukke dagen achter de rug dus ik zag nu pas je reactie, bedankt. Maar ik moet over 1,5 week terug komen. Gaan ze kijken of hij weer weg is/kleiner is. Waarschijnlijk wel want de pijn is vrijwel weg nu. Dan gaan we verder kijken wat we gaan doen. Wij zijn nl al 2,5 jaar bezig. Heb in voorjaar 04 en najaar 05 een mk gehad en een maand na mk dus een spoedoperatie na een cyste van 7 cm die gaan draaien was. Alles was daarna goed zei de gyn heb HSG gehad en eileiders waren ook goed. Gaf advies om toen een half jaar te wachten omdat je vaak na een HSG zwanger schijnt te zijn. We wilden binnenkort weer naar de gyn toe en toen kreeg ik deze cyste dus nu komen we waarschijnlijk gelijk midden in de onderzoeken uit. Doe inmiddels enkele maanden lichaamstemp. en links voel ik vaak pijn (waarschijnlijk cyste) en heb ik geen temp verhoging, rechts reageert mijn lichaamstemp ook niet helemaal goed. Dus het zit niet lekker in ieder geval.
Maar wij zitten nog niet in al de behandelingen alleen uit de boekjes, maar wat doen ze precies bij IUI
Alvast bedankt, groetjes

Terug
Bovenaan