endometriose???

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Ik zit nog op het 'zwanger worden' forum maar ben erg bang om hier me te moeten aanmelde.

Mn vriend en ik zijn nu 11 maanden bezig om zwanger te worden (ik weet het...voor sommige klinkt dit als kort...maar wij voelen het als eeerruugg lang) en het wil maar niet lukken.

Nu gaat mn vriend maandag naar de dokter om zn zaad te laten onderzoeken...dus duimen!!!

Ik ben zelf erg bang dat ik misschien endometriose heb. Ik verga namelijk van de pijn de eerste dag van mn mens. Ik kan niet werken die dag. Kan eigenlijk helemaal niets. Lig de hele dag op bed  te huilen van de pijn, weet niet wat ik met mezlef aanmoet  en 2 paracetamols beginnen meestal pas aan het einde van de dag te werken. Verder heb ik het gevoel alsof ik elk moment ga flauwvallen en kokhals ik.
Ik las op het net dat vrouwen die endometriose vaak ook pijn hebben bij gemeenschap...dat heb ik gelukkig niet.

Heeft iemand hier ervaring mee???

Knuf

Welkom hier! Enne... 11 maanden  zijn er  eigenlijk al 10  teveel he, dus voel je niet bezwaard.

Ik herken je bezorgdheid en gelijk het ergste overal achter zoeken. Idd is één van de klachten van endometriose veel buikpijn en ik dacht het zelf ook te hebben. Ik verga nl ook van de pijn op de 1e dag en moet echt flink aan de pijnstillers. Gelukkig gaan die na een paar uur helpen, dus kom ik de rest van de dag redelijk door. Ik neem er gelijk 2 als ik de eerste kramp voel (soms is dat al om 5 uur 's ochtends) en dan in de loop van de ochtend nog es. En marjolein-olie (= etherische olie) op  je buik wrijven kan ook helpen. Ik heb een paar maanden geleden ook een keer zo'n kokhalsneiging gehad, omdat ik toen wat later met de pijnstillers begon. Dus vandaar dat ik dat nu gelijk bij de eerste tekenen doe.

Maar als je verder om je heen vraagt en meer op internet lees hebben heel veel vrouwen krampen, en die hebben echt niet allemaal endometriose. Ik sprak laatst een vrouw (inmiddels al 60+) die vroeger een hele week plat moest vanwege dr menstruatie. Maar ze heeft wel 4 kinderen, dus dat gaf mij weer goede hoop. Maw denk niet gelijk het ergste (ik weet het dat is erg moeilijk)  en als je echt twijfelt zul je toch bij de ha langs moeten gaan.

Ik wens je het allerbeste en probeer je niet al te druk te maken, hoe moeilijk dat ook is. Succes hoor, hopelijk ben je gauw zwanger.

Groetjes, Tammy (ronde 14, 1e kindje)

Terug
Bovenaan