Energie

Dag dames! Ik lees gezellig mee nog steeds, zit niet io facebook, maar heb zelf niet zoveel zinnigs te melden :) ik krijg elke vier weken een echo en dat is natuurlijk super om steeds weer te zien!

Ik vroeg me af hoe het met jullie energie staat. Ik ben na het minste of geringste echt gesloopt. Ik slaap ook overdag nog steeds wel eens en als ik weet dat dat niet kan dan slaap ik lang uit. Heel vervelend vind ik het worden want een dagje even goed klussen in huis of het huis in een keer schoonmaken is niet eens mogelijk. Hoe is het bij jullie? Ik ben nu 17 weken.
Xx

Holla!

Vervelend dat je zo moet bent! Moet zeggen dat ik (mits ik het niet al te bont maak;)) sinds een week of 4 m'n energie wel weer behoorlijk op peil heb! Ben nu bijna 21 weken onderweg. Merkte op een gegeven moment het verschil wel. Maar zoals ik al zei, ik pas m'n ritme wel aan. Ik werk gewoon en doe de leuke dingen dan zo veel mogelijk in het weekend zodat het niet allemaal op één dag valt en ik na een werkdag gewoon rustig aan kan doen en op tijd kan gaan slapen. Al slaap ik de afgelopen nachten behoorlijk onrustig omdat ik toch wel erg nerveus ben voor de 20-weken echo van morgen!! Nog even geduld....
En als ik jou was zou ik gewoon lekker zo veel mogelijk slapen als je daar zin in hebt;)

Ik merk t ook hoor. Ben nu 19 weken en wordt echt fysiek teruggefloten als t teveel doe. Met name fysieke inspanning. Dus bv. Weekend boodschappen, even naar de stad en s middags nog het huis opruimen is dan eigenlijk te veel.
Ik til af en toe ook nog teveel en voel dat gelijk de volgende dag aan mijn lijf.
Dit is mijn derde zwangerschap dus ik herken t van de vorige keren. Afgelopen weekend echt teveel gedaan en zondag dacht ik ' oh ja....ik ben nu in die fase beland'.

Ik heb er twee rond lopen dus s middags een dutje of lang uitslapen zit er helaas niet in voor mij.
Ik lig vaak al om 21.30 op bed haha.

Maar zolang jij dat nog wel kan zou ik het zeker doen. Je rust pakken is heel belangrijk!!

Lekker van genieten, straks krijg je t nog druk genoeg!

Groetjes mama3007

Ik heb het fb ff gemist denk...maar mijn energie is ook nog beperkt,maar ik heb dan ook 3 kids te verzorgen..en ik heb de ziekte v crohn wat ook niet helemaal rustig is..ben trouwens mo 18wk.lig er savonds ook vroeg in en in de wknden is het beetje uitslapen,hebben gelukkig luie meiden :)

Maar als je moe ben lekker slapen hoor...nu kan het nog..
Als ik sochtends de huishouding heb gedaan ben ik ook op..probeer rond uur of 4 smiddags nog weleens ff te rusten.liggen de jongste op bed en de oudste vermaakt zich wel ffies..

Ik herken het hoor. Heb ook regelmatig dat ik tussen de middag samen met zoon lief even bijslaap. Zeker als ik veel gewerkt heb. Verder lukt het rust pakken niet erg.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me weer erg goed voel. In Italië ook genoeg kunnen wandelen en ga nu alleen eerder liggen als ik echt hoofdpijn ofzo heb.

Wat dat betreft geniet ik weer van het tweede trimester! Valt me enorm mee, ondanks de kleine muppet die net heeft ontdekt hoe hij moet staan.

Ben nu bijna 19 wkn. Af en toe ga ik wel ff liggen, hoor maar steeds minder.

wat vervelend joh dat je nu al zo snel moe bent..
maar luister vooral naar je lichaam, dat geeft de grenzen wel aan.

hier na week 14 juist weer veel energie gekregen, heerlijk! weer tot 23 uur op 's avonds ipv 21 uur en heerlijk fit wakker 's ochtends. ik krijg erg veel gedaan op een dag op het moment en profiteer daar nog maar even van :)

de vorige keren ben ik tot het einde eigenlijk vrij fit gebleven, de dag voor mijn tweede geboren werd bijv. nog 15 km gefietst. vind tot nu toe het eerste trimester steeds het zwaarste, maar wie weet wat er nu nog gaat komen.

wat ik overigens wel merk is als ik fysiek te actief ben (bijv. rennen achter de jongens aan, sporten) dat ik dan wel tegen een grens aan loop doordat ik dan harde buiken krijg. dus dat soort inspanning moet ik wel doseren maar dat is prima te doen.

succes allemaal en hopelijk blijven jullie lekker fit!

Terug
Bovenaan