eng

mijn dochter slaapt elke nacht op haar buik zei draaid zichzelf constant ok, ookal draai ik haar weer terug, ze blijft het een fijne houding vinden....mar ik vind het een beetje eng.....of hoef ik dat niet eng te vinden (mijn dochter is 6 maanden) bedankt
 
Hoi,

Akim, ons zoontje, sliep de tweede maand alleen op zijn buikje. Alleen overdag hoor. daarna is hij weer op zijn rug gaan slapen. Nu hij 6 maanden is en zich al met z'n 5de maand om kon draaien slaapt hij weer op zijn buik. Hij vindt dat gewoon fijner. We controleren hem even als wij naar bed gaan, maar draaien hem niet meer op zijn rug terug. Ik vind het ook wel een enge gedachte, maar hij wil niet anders, ik kan hem moeilijk vastbinden. Vroeger kon het wel gewoon, waarom nu niet meer dan??!!

Misschien komt erwel weer een tijd dat hij wel op zijn rugje blijft slapen? We zien wel.

Volgens mij zijn er geen echte oplossingen voor. Misschien die kleine in een slaapzakje doen en dan het uiteinde onder het matrasje stoppen. Dan draait ze zich waarschijnlijk niet helemaal om.

veel succes, groetjes
 
Het is inderdaad een eng idee maar meestal is het onbegonnen werk om kinderen terug te draaien. Je zoekt zelf ook een lekker houding om te slapen. En wie weet levert het omdraaien alleen maar gebroken nachten.

Meestal zijn ze rond deze leeftijd wel in staat om hun hoofd goed te draaien dus zal er niet snel iets gebeuren.

Hier slaapt de kleine meid keurig op haar rug maar op mijn werk hebben we ook buik slapers er word overlegt met de ouders en vinden ze het geen probleem word er een formulier ondertekend dat ze weten dat hun kind op de buik slaapt.
Verder lekker laten slapen.

groetjes joyce mama van Mara
 
Mijn dochter van 6 mnd deed dat ook. Ook al is het niet zo erg, ik sliep toch niet lekker. Toen haar in een slaapzak gelegd, die lange flap ingestopt, een strak laken erover. Ze kan nu nog wel lekker op haar zij keren maar niet zo makkelijk omdraaien. Een hele geruststelling vind ik. En ze word minder vaak wakker.
 
normaal,kan er niets gebeuren bij een baby die deze houding zelf aanneemt is er weinig gevaar,hij is al sterk genoeg om zijn hoofdje te draaien,een slaapzak kan je proberen,als hij dit wil en jou hierdoor geen slapeloze nachten bezorgt
 
Terug
Bovenaan