Enge dromen?

Hoi moeders,

Onze zoon slaapt sinds gisteren erg onrustig, zodra hij een uurtje slaapt dan begint hij hard te piepen, het is nog net geen huilen. Als we naar hem toe gaan zien we dat hij gewoon slaapt, maar hij ligt dan erg te woelen en trekt bange gezichtjes. Het lijkt wel of hij ergens erg van geschrokken is! We stoppen dan een speentje in zijn mond, en dan is het weer goed.....
.... voor een uurtje! Het gaat voorts de hele nacht door en ook overdag is dit het geval! Heeft iemand hier ervaring mee, en nog liever: een oplossing? De kleine is nu ruim 4 maanden en dit is zo maar ineens begonnen!
 
Het klinkt alsof hij druk aan het dromen is om zijn ervaringen te verwerken. Het kan zijn dat hij op het moment veel nieuwe dingen leert of veel nieuwe situaties meemaakt die hij dan in zijn slaap verwerkt.
 
Ik zag laatst iets op tv daarover. Een meisje van 6 die huilend droomde met haar ogen open. Ze was dan heel bang. Ze wist er de volgende dag niks meer van. Wat bij haar hielp was, haar voor dat moment wakker te maken, en haar zo uit haar diepste slaap halen. En het werkte.
Dus misschien werkt het bij je zoon ook wel. Dat je dus na een uur voordat hij gaat woelen, hem wakker maakt. En dan weer lekker neer legt en een kusje geeft.
 
Het is niet zo dat hij zijn ogen open heeft. Ik heb dat programma inderdaad ook gezien, maar dit is iets anders, ik kan het geen slaapwandelen noemen.
Bij mijn zoon begint het al na een uur, dus hem een uur daarvoor wakker maken heeft weinig zin.
Ik hoorde vandaag ook iemand de opmerking maken dat hij waarschijnlijk nieuwe indrukken in zijn slaap aan het verwerken is. Volgens degene die dit zei, heten dit regeldagen die naar een paar dagen weer over zijn. Ik hoop het....
 
Het lijkt me beter om hem wel te laten slapen en dus ook te laten dromen. Via die dromen verwerkt hij zijn indrukken, als je hem dan steeds tijdens zijn dromen wakker maakt lukt dit niet. Het is misschien vervelend voor jullie, maar ik denk dat hij die dromen echt nodig heeft.
 
Terug
Bovenaan