Enge en rare dromen

Hey Allemaal,
Ik ben momenteel 35 weken zwanger en heb echt de meest rare, enge en creepy dromen.. meerdere per nacht en elke keer schiet ik wakker en kan ik dus ook niet meer slapen (lees: alle geluiden hoor, bang dat er word ingebroken of ineens iemand langs m'n bed staat etc.) Tot ik zo moe ben, weer in slaap val, en dan gebeurt er weer hetzelfde met een andere rare droom.. ze gaan over vanalles en nog wat.
Hoe gaan jullie hiermee om? En is dit na de bevalling weg? Of is slapen de laatste weken en eerste met de hormonen gewoon een kriem? ;)
Ik hoor graag!
 
Ik droom sowieso heel veel, of nou ja ik onthou ze veel. Maar bij periodes tijdens de zwangerschap kunnen ze inderdaad best eng of somber worden, dat ik er echt wel ff van moet bijtrekken als ik wakker schrik ? zelf probeer ik er de humor van in te zien. Zo van: wat een prachthoofd van mij dat ie dit nu weer verzint. Pfff! Dan trekt het het snelste weg. Of ik knuffel mijn man even, of even een rondje wc/drinken. Actief aan wat leuks denken voor ik weer in slaap val. 
Maar na de bevalling heb ik maanden lang meerdere nachtmerries per nacht gehad. Die vrijwel altijd gingen over op welke verschrikkelijke manieren mijn man of dochter dood konden gaan, super echt en levendig ook. Ik heb zelfs een keer gehallucineerd dat mijn man dood naast me lag en hem van schrik een dauw gegeven. Hik schrok wakker en er was niks meer te zien van wat ik zag. Heel eng. Dat vond ik echt heel erg.
Maargoed. Ik denk dat dit in mijn geval te maken had met de traumatische bevalling en de kraamperiode die ook erg moeilijk was. Ik heb wel gehoord dat heel levendig dromen na de bevalling normaal is. Maar dat hoeven natuurlijk geen nachtmerries te zijn. 
Het is in elk geval herkenbaar.
 
Terug
Bovenaan