Enig idee....

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Binnenkort wil ik van 4 naar 3 flesvoedingen, maar ik twijfel nog hoe dit te doen.. Hebben jullie enig idee hoe ik dit zal doen.
Het probleem is namenlijk dat Jennifer zo rond 5uur half 6 bijna in slaap valt.. dan leg ik haar in bed en moet ik haar om 8 uur WAKKER maken voor de laatste fles. Ik geef haar groentehap nu zo rond 3 uur/ half 4....

De laatste fles wil ik straks rond 7 uur geven... Maar zal ik dan de groentehap wel om 3 uur nog geven of dat proberen te verschuiven..

Ik hoop dat jullie wat mooie ideeen gaan rondstrooien....!!!

Alvast bedankt meiden

Groetjes
Ilone
mama van Jennifer (11-7-2007)

Ha Ilone,

Soms best moeilijk  he als je iets anders wilt proberen?! Ik zat met exact dezelfde situatie en  heb inmiddels een klein maandje geleden het ritme van Brian (25-07-07) omgegooid en ziet er nu als  volgd uit, misschien heb je er iets aan.

08.00 Papfles 210cc (als hij eerder wakker is doen we op ons gemak pap lepelen 210cc)
09.30 fruithap soms een beetje diksap erna
Dan lekker slapen van 10.00 - 11.15
11.45 witte boterham met smeer- worst of -kaas
12.30 melkfles 210 cc
dan lekker slapen van 13.00 - 14.30
15.00 Liga - soepstengel - rijstewafel en een beetje diksap
16.45 de warme maaltijd (groente-aardappel/rijst/pasta en soms vlees/vis)
Afhankelijk of hij er behoefte aan heeft leg ik hem om 18.00 uur even op bad, vaak slaapt hij dan net een half uur
19.00 melkfles 210 cc
En om half 8 is het nagenoeg stil in huis. Slaap lekker!

Hopelijk heb je er iets aan. Ik merk zelf dat Brian altijd zo'n dag of 3 nodig heeft om aan een verandering te wennen verder geeft het bij ons weinig problemen.
Succes,
Achnita

Joyce is nu bijna 9 maand.

Ons ritme:
8 uur uit bed
half 9 papfles van 210 melk (bv)
10 uur bed in
half 12 fruit
half 1 3/4 broodje
half 2 150 melk en naar bed
3 uur uit bed beetje roosvicee
half 5 bed in
half 6 warme hap met yoghurt
7 uur 150 melk en naar bed

voor ons is dit ritme ideaal,want het loopt mee met de schooltijden van mijn twee zoons.

Groetjes Jessica

Hallo, bij ons duurde het ook even voor we een ritme kregen maar dit is ons schema:

8.30 240 cc papfles
12.00 broodje met roosvice
14.30 fruithapje
17.00 warm eten
19.00 240 cc melkflesje
En zo nodig tussendoor roosvice met een mini rijstwafel.

Voor ons werkt dit perfect. Succes met het zoeken van de juiste schema.

Groetjes Wendy

STEMMEN: www.sara-snapper.babyhomepage.nl

Terug
Bovenaan