Enig kind.

<p>Hallo allemaal, Misschien een gekke vraag maar is het zo gek als je  het misschien maar bij 1 kindje houd.. Ik merk dat veel mensen daar toch zo hun vooroordelen over hebben en dat ze het “zielig” vinden voor dat kindje.</p><p>Ik heb geen makkelijke tijd gehad,  opgenomen geweest en met 31 weken zwangerschap is mijn kindje al veel te vroeg geboren. Dit geeft mij best wel angst voor eventueel een 2e dat als ze het over een tweede hebben ik wel is zeg van: maar ik weet niet of die er komt. Dan valt er soms zo’n rare stilte of ze geven een rare opmerking dat ik er gewoon van twijfelen ga.. ? of ze zeggen je veranderd nog wel van gedachten  (dat weet ik natuurlijk niet, maar het is gewoon niet niks geweest allemaal..) ze geven mij dan het gevoel dat ik mijn kindje eenzaam laat zijn later als wij er niet meer zijn..? X</p>

Niets van aantrekken. Wij houden het ook bij een kindje en voelen ons compleet nu. We krijgen ook wel eens de opmerking dat het zielig is maar ook heel veel andere dingen zijn zielig. Hij zal van ons alle aandacht en liefde krijgen. Ik maak gewoon altijd een grapje wat voor kan tevens ook de waarheid is. We kunnen hem nooit overtreffen zo leuk ,lief en knap als hij is.

Het is jullie keuze en sorry maar waar bemoeien anderen zich mee. Dat is het zelfde als dat je al wat ouder bent (toen 32) en ze vragen of er überhaupt nog kinderen gaan komen. Mijn buurvrouw vond dat t wel lang geduurd had toen ik ‘eenmaal’ zwanger was. Ze vond het knap van ons. Toen ik vroeg wat er dan zo knap was, gaf ze aan dat we zo lang hebben moeten wachten op de zwangerschap. Ik heb haar met vreemde ogen aangekeken en erbij gemeld dat een romantisch avondje genoeg was om onze dochter te verwekken en het een bewuste keuze van ons is geweest om op ‘latere’ leeftijd zwanger te worden. Mensen zien niet in dat ze anderen enorm kunnen kwetsen met hun vragen over dingen die ze helemaal niet aangaan. Geniet van jullie mooie gezinnetje.

Mensen vinden overal wat van. Ik wil juist graag een groot gezin, dus als ik mensen zeg dat wij er zeker 3 willen, misschien 4, zeggen ze dat we daar nog wel op terug zullen komen. Blijf bij jezelf. Wil je geen tweede, dan prima toch? Het is zeker niet zielig!!

Hoi, wij hebben het ook heel lang bij 1 kind gehouden en verandereden toch van gedachten. Onze 2e kwam met veel complicaties en vroeggeboorte; die angst wat je hebt heb ik ook gehad, ik had daarbij een posttraumatische stressstoornis opgelopen en was constant in paniek en voelde daarbij veel verdriet om hoe het was gelopen. 
Toch ontstond bij mij een sterke wens voor een derde. Achteraf gezien zijn we hier heel blij mee en kunnen we ook terugkijken op de mooie kanten van alles. Ik heb uiteindelijk ook ervaring mogen opdoen van een prachtige probleemloze natuurlijke bevalling, dus 1 negatieve ervaring hoeft zeker niet te betekenen dat het bij elke bevalling zo zal gaan, maar dit even terzijde. 
Mensen willen altijd hun mening verkondigen en soms is het fijn om van naasten raad en advies te krijgen. Maar houdt altijd in je achterhoofd dat het jouw/jullie leven is en een ieder heeft diverse levensdoelen. Ik lieg als ik zeg dat het me nooit iets deed, maar ik had wel altijd een weerwoord klaar en wat je ook zegt, mensen gaan door met je proberen te overtuigen. 
Ik ben blij dat ik m'n eigen gevoel heb gevolgd en het op z'n beloop heb laten gaan. Trek je er niets van aan!! 

Probeer je niet te laten beïnvloeden door wat andere mensen zeggen. Enig kind is natuurlijk absoluut niet zielig!Zou je zelf wel een tweede willen? Want ik lees uit je verhaal meer dat je uit angst geen tweede zou willen. Zou zonde zijn als je oorspronkelijke plaatje van een gezin dan niet verwezelijkt kan worden. 

Ik had wel altijd in gedachten 2 kinderen.  Maar nu door dit heb ik wel veel angst ja..  Wel moet ik ook zeggen dat ik me voor nu wel gewoon compleet voel met zn 3tjes. Maar hij is nu 8 maandjes dus hen nog even de tijd met verwerken enz.  We zien wel hoe we er over een tijdje instaan...
Maar binnekort ga ik onderzoeken krijgen... kijken of dit pure pech was of niet. Dus daar zal ook veel aan gaan liggen denk ik..

Terug
Bovenaan