enige met kindje

ik ben de enige in onze vriendenkring die een kindje heeft. nou is dat geen ramp ofzo maar ik zou het toch wel leuk vinden om contact te hebben met meiden die wel een kindje hebben. gezellig kletsen en misschien wel wat leuks doen met de kids?
Dus als je in de omgeving van barendrecht woont en je verveelt laat wat van je horen!
 
Hoi,

Ik woon helaas niet in jouw omgeving. Maar ik ben in onze vriendenkring ook de enige met een kindje. Het is inderdaad geen ramp, maar ik vind het soms wel jammer.
Onze vrienden willen ook wel kinderen maar de een wacht bv nog op een nieuw huis, de andere op een nieuwe baan, etc.
Dus ik geef het nog 1 a 2 jaar.

Maar ja, ons leven is eerlijk gezegd door de komst van onze zoon toch wel heel erg veranderd ten opzichte van dat van hun. Ik merk dat daar door toch soms wel een beetje lastig is. Al onze vrienden gaan lekker door met stappen en feesten en wij doen daar grotendeels niet meer aan mee.....
Dus ik zou het wel lekker vinden als er straks wat meer mensen in hetzelfde schuitje zouden zitten haha.

Hoe is dat bij jullie?
 
bij ons is het een beetje hetzelfde.Een aantal vrienden willen ook wel kinderen maar wachten daar nog mee(nieuw huis,nog even sparen enz.)
De omgang met hun is toch ook wel veranderd,ze gaan weg wanneer ze dat willen en wij hebben een complete volksverhuizing als we is een dagje weg gaan.
Een kennis staat er zelfs helemaal niet bij stil die zei laatst kom gezellig naar mij toe met die kleine en dan gaan we s avonds lekker uit! Dus ik zeg waar moet ik die kleine meid dan laten? nou zegt ze die kan toch gewoon hier slapen. hoe komt ze er op alsof ik haar alleen thuis ga laten en dan zelf lekker op stap ga!!!!
 
hallo

ik woon ook niet in de omgeving..
maar herken het helemaal.
Ik vond het tijdens mijn zwangerschap al echt een gemis
en nu zeker ook. mijn vrienden zijn vaak jonger of willen geen kinderen
een vriendschap is hier ook door stuk gelopen
je gaat te veel van elkaar verschillen
mijn zoontje is nu 6 maanden en 1 dag.
het lijkt me heel leuk om ervaringen uit te wisselen

groetjes
 
Ik zit ook in hetzelfde schuitje. En het is idd precies zoals jullie het zeggen. Je bent iets beperkter in het doen en laten en heb vaak ook het gevoel dat ik alleen maar over mijn meisje praat haha. Gelukkig vind iedereen Tyche een schatje en als wij weg moeten heb ik een lieve vriendin die op wil passen..
Maar het zou idd leuker zijn als er wat meer kroost bij kwam!

Groetjes Kirsten mama van Tyche die ook niet in omg. Barendrecht woont
 
ik sluit me hier volledig bij aan...
daarbij zijn we behoorlijk jong (24 en 25) dus zal het bij de meesten nog wel even duren.. (eerst maar eens een relatie, haha)
ik woon in Groningen, dus ook niet echt om de hoek...

Linda
 
hi,

Jammer dat het zo lijkt te gaan, het is al moeilijk genoeg om een soort van evenwicht te vinden in je nieuwe rol als ouder terwijl je ook nog probeerd jezelf te blijven. Ik snap dat kinderloze vrienden niet enthousiast worden van een nieuwe tand of de details van een goed dutjes schema. Dus ik doe heus mijn best om het niet constant over mijn zoon te hebben, en ik bel vrienden om zo nu en dan eens naar een cafe te gaan. Maar het kan soms te ver gaan, ik had hier een vriendin die het maar onzin vond dat ze niet meer mocht roken in mijn huis toen ik zwanger was. Toen mijn zoon eenmaal geboren was wilde het maar niet landen in haar hoofd dat ik niet stel op sprong ergens heen kon....het vergt wat planning (lees, volksverhuizing gekruisd met een militaire precisie operatie). En als we dan een afgesproken tijd hadden, belde ze steeds af. Toen ik haar daarover aansprak riep ze beledigd dat het niet haar schuld was dat ik een kind heb!!! zoals ze hier in New York zeggen: "with friends like that, who needs enemies".
Wat mijn man en ik nu doen is een keer in de week gaan we uit zonder baby, en in het weekend nodigen we mensen bij ons thuis uit. Zeker nu het weer zo mooi is hier hebben we bijna weekelijks een tuin feest. (mijn zoon gaat om 19:00 naar bed en word niet wakker van een beetje muziek, dus dat is boffen)

 
Hoi hoi,

Dit is de eerste keer dat ik een kijkje kom nemen op dit forum. Normaliter zit ik wel eens op het forum, voor moeders met baby's die zijn  geboren in het voorjaar. Ik heb een zoon van 5,5 maand oud.

Ik vraag me af hoe oud jou kindje is. Als ik het goed gelezen heb woon je in Barendrecht. Ik woon in vlaardingen, dus dat ik redelijk in de buurt. Messchien vind je het leuk om ervaringen te delen.

Groetjes,
Sharon
 
Terug
Bovenaan