Enige van vriendenkring zwanger

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Even een nieuw onderwerp.
Wie van jullie heeft dat nog meer , dat je de eerste bent van je vriendenkring die zwanger is?
Ik dus wel. En ik merk nu al dat ik graag over de baby wil praten en hun zijn daar nog niet aan toe. De interesses lopen nou al uit elkaar.
Ook wordt ik nu minder snel mee uit gevraagd, al is het maar een dagje shoppen in alkmaar. En aan het drinken zal het niet liggen, want dat heb ik nooit gedaan.
Maarja, we zien het wel. Misschien denken ze dat als je zwanger bent je een saaie huismus wordt ofzo.
Ikke niet, hihi

Groetjes,
conny

Wij zijn hier ook de eersten! En bij mijn man in de fam ook de eersten met een kind. Zelfs daar wordt het niet begrepen!! Wordt je op het laatst gebeld, uhhh gaan jullie zo mee uit eten! En ja dat lukt niet altijd gelijk stel op sprong. pfff dan is er gelijk gezeur. On zoontje moet gewoon echt rond 19.00 naar bed. Dus dan gaan we niet nog even de deur uit. Tuurlijk maken we ook wel uitzonderingen, maar dan weet ik het wel graag wat langer van te voren!

Maar misschien moeten je vrienden ook nog even wennen aan het idee dat jullie een kindje krijgen! Hier heeft het wel een beetje besmettelijk gewerkt hahaha Er waren gelijk een aantal die ook wouden.

hoi,

wij zijn niet de eerste,maar wel de enige op dit moment...
vorig jaar waren er 3 tegelijk zwanger en wij iets later,maar dat werd voor ons een miskraam... dus ik vind het best jammer om nu alleen zwanger te zijn!
maar ja... aan de andere kant is het ook wel weer leuk om straks een kleintje te krijgen terwijl hun kinderen alweer een jaar zijn!
maar ik denk wel dat een vriendenkring veranderd door het krijgen van kinderen.... en het ligt er ook aan hoe je zelf mee omgaat natuurlijk! maar ja dat ze nu al anders is wel een beetje vroeg.... de kleine is er nog niet eens! ha ha
x wil

Hoi,

kan zijn dat het komt doordat je er veel over praat? Snap van jouw kant wel dat je dast doet, (doe ik ook, :) ), maar bij vriendinnen die zelf geen kids hebben/willen, heb ik het gewoon, na even kort van: hoe is het?, over andere dingen... Merk dat ze het gewoon niet snappen: begin je er nu alweer over? Heb 1 vriendin die uberhaupt geen kinderwens heeft, die vindt het erg lastig dat ik zwanger ben... tja... als ik er steeds over praat, dan werkt dat niet echt bevorderend voor ons contact. Ik denk dan: OK, zoek wel iemand anedrs om erover te hebben.... (je kan niet alles met iedereen delen toch?)
Zwangerschapspraatjes deel ik wel met vriendinnen die wel kids hebben, :) Je hebt toch wel iemand in je omgeving die lekker met je mee kan kletsen over zwangerschap?

ha
ik ken op dit moment geen mensen die zwanger zijn in mijn omgeving, wel hebben er twee vriendinnen nu een paar maanden een kleintje, dus dat is wel leuk. gelukkig vinden andere vriendinnen zonder kinderen het wel leuk om over te hebben.. nadeel is wel dat ongeveer iedereen ver weg woont, dus dagelijks eff beppen is er niet bij. dat vind ik wel jammer. wij zijn een jaar geleden een eind verhuisd, vandaar. veel van onze vrienden wonen een uurtje rijden van ons vandaan, dus spontaan afspreken was al moeilijk, laat staan hoe dat straks zal zijn met twee koters...
groetjes
susanne
tweelingmama in spé

Hoi Conny en de rest,

Wij hebben 2 vrienden groepen zeg maar en bij de ene is het heel normaal en kunnen we er gewoon over praten. De een heeft al een kind en de andere is nu bezig maar die zijn al getrouwd of wonen samen. De andere groep leeft er nog volledig op los. Toen wij 6 jaar geleden gingen samenwonen waren wij al grote mensen in hun ogen en nu we zwanger zijn vallen hun ogen eruit. Zij begrijpen het echt niet. Vinden het wel ontzettend leuk enzo maar daar zijn zij nog lang niet aan toe. Soort van eeuwige studenten en lekker feesten. Dat vind ik best moeilijk. Op de feestje wordt aardig wat afgrookt en daar kom ik dan ook niet meer zo vaak...

Maar goed. Nog even en zij gaan ook een keer, ooit, samenwonen enzo!

Ester

Hier aan beide kanten in de familie de enige met kinderen en soms levert dat ook wel situaties op als: we vieren onze verjaardag op vrijdag vanaf 20.00 uur. Eh ja leuk gefeliciteerd je krijgt wel een kaartje. Oké iets minder bot natuurlijk haha maar om die tijd ga ik niet 2 peuters naar een feestje meenemen.
En met de verjaardagen van onze kinderen lijkt het moeilijk te snappen zijn dat we die dus overdag vieren want het is wel leuk als de jarige er zelf bij kan zijn he?! Maar de oudste wordt binnenkort 4 en dit jaar begonnen ze er zelf al over welk weekend en in de middag zeker... dus het went.

In de vriendenkring van voor onze kinderen 1 stel met kinderen, 1 stel ongewenst kinderloos en een vriendin die absoluut geen kinderwens heeft en verder nog wat kinderlozen die er tzt vast klaar voor zijn. Verder hebben we sinds die tijd ook nieuwe mensen leren kennen juist doordat we kinderen hebben en daar delen we natuurlijk heel veel kinder en zwangeren dingen mee....

Het is denk ik voor iedereen ook even wennen dat er een eerste kindje in de vriendenkring geboren gaat worden.

groetjes,
Marije

Hoi hoi,

Er zijn in mijn omgeving wel mensen die zwanger zijn, eigenlijk allemaal op me werk. Dus als ik daar dan aan de praat raak (andere zwangere kletst ook uitgebreid mee), dan krijg ik later te horen dat ik teveel over me zwangerschap praat op me werk. Terwijl me werk er niet onder leidt.
Van de 3 stelletjes waar we veel mee omgaan, wilt er 1 voorlopig nog geen kinderen. De ander binnen 2 jaar wel, en de laatste die zal ook niet zo heel lang op zich laten wachten.
Maarja, hun situaties zijn ook niet allemaal even ideaal.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
En gelukkig kan ik hier alles vragen en alles vertellen en te weten komen over baby's en zwanger zijn. haha

Groetjes

Conny

Terug
Bovenaan