Enkel in slaap aan de borst

Hoi,
Ik heb een zoontje van 9 maanden die enkel in slaap valt aan de borst zowel overdag als s nachts waardoor hij nu op amper 9 maanden al 13,5 kg weegt. Volgens de curve dus veel te veel! Bovenop is dit gwn niet praktisch en vermoeiend en wil ik beginnen met flesvoeding maar hij weigert speentje (bibs en avent geprobeerd kokhalzend soms), duimen wil hij niet( ook niet op mijn vinger) mijn eerste dochter dronk fles en kreeg een speen dus dit is een gehele nieuwe ervaring. Iemand tips? Thanks!

Dat je kind 13.5 kg weegt heeft niks te maken met dat je vaak voedt
 Die curves mag je zoveel mogelijk loslaten bij bv. Bv mag altijd en jou baby vertoont normaal baby gedrag. Elke baby heeft zijn eigen groei en jou baby groeit gewoon hard. Deed mijn zoon ook. Waar je wel naar kan kijken is wat je naast de bv allemaal geeft. Bv volstaat het hele eerste jaar!! Bijvoeden is echt voor leren eten, ze hebben het dan nog niet nodig. 
Dat het vermoeiend is begrijp ik.. wellicht kun je gaan kolven en accepteert je baby dat wel..? Valt te proberen  succes!

Er zijn natuurlijk ook verschillende soorten spenen van bijv. Avent. De ronde spenen van avent van 0+ gaan hier goed maar bij de dental bijv. Die wat omhoog oploopt gaat kleine hier ook kokhalzen. Mijn oudste deed het goed op Difrax spenen, middelste wilde eigenlijk geen speen en jongste nu dus met avent. Misschien toch nog eens andere speen proberen? En idd wat gewicht betreft niet druk om maken. Ene kind groeit nou eenmaal anders dan het andere. Ze eten wat ze nodig hebben. 

Hoi dames dankjewel voor de reactie, tja ik weet eens hij gaat lopen en kruipen dat het gewicht wel stabiel zal worden maar bv bij kind en gezin verwijzen ze me door zodat hij geen obesitas zou krijgen en zeiden ze dat hij getest moet worden op genetische ziektes omdat hij 13kg weegt en 76cm is dus jah dan begin je te zoeken naar wat doe ik mis, buiten borstvoeding eet hij een halve portie fruitsap en een portie groentenpap (niet volledig leeg zelf) en niets anders... denk dat ik ook gewoon op een punt kom om te stoppen met borstvoeding stilletjes aan... 

Als het verborgen reflux is, werkt borstvoeding juist verzachtend. 
Toch wordt het ook verergerd door een te vol buikje.

Terug
Bovenaan