enkele vraagjes

Hallo juli-moeders,

Ik heb een paar vraagjes.
Ik begin maar met de onsmakelijke, hebben jullie ook nog veel last van afscheiding??? Ik heb er namelijk best wel veel last van, heel vies en het is niet goed om een inlegkruisje te gebruiken kreeg ik te horen. Wat doen jullie ertegen?????
Dijen jullie ook uit aan alle kanten???? Mijn buik wordt niet alleen dik, ik ben gewoon helemaal dik!!!!!!!
Hebben jullie ook last van jeuk????? Ik word er gek van, weet niet meer wat ik moet doen, overal korstjes van het krabben, aaarrrggghhh. Heeft hier iemand nog een oplossing voor????
Heb ook last van bekkeninstabilliteit, heb er soms gewoon een beetje de balen van, jullie ook?????
Verder heb ik me helemaal niet voorgesteld, ben nijtje, ben 31 jaar, getrouwd en zwanger van de eerste. We zijn dik een jaar bezig geweest en ik ben uitgeteld op 18 juli.
Ik vind mijn zwangerschap heel erg leuk, maar ik kan soms balen van alle kwaaltjes.
Maar als iemand iets weet tegen de jeuk, zal ik al heel erg blij zijn.
Heel veel zwangere groetjes Nijtje

hallo
tja de jeuk dacht dat je mentol poeder kon gebruiken. weet het niet zeker heb zelf geen jeuk. vraag het effe naar bij je verloskundige die kun je best effe bellen over dag.
ik heb ook wel afscheiding maar niet heel veel gebruik gewoon een inlegkruisje van aldays en versoon wat vaker meerdere keren op een dag.
en was me alleen met water van onder paar keer per dag.
snachts dan doe ik niks in mijn onderbroek.

voor bekkeninstabiliteit kun je fysio aan vragen en een buikband kopen.
heb ik (nog) geen last van.

tja sommige vrouwen worden dik bij de buik andere overal. kan ook vocht zijn.
ik heb vocht in mijn benen handen en kom ook overal aan behalve mijn borsten die hebben nog steeds 80 f dus dat blijft gelukkig zo en wordt niet nog flinker
groetjes petra 25.6 weken zwanger

Hallo Nijtje,

Sommige dingen komen wel bekent voor.

Afscheiding had ik altijd al last van, en nu is dat ook zo. Je wast je nu en 6 uur later is er weer zoveel afscheiding dat je je weer vies voelt. Ik gebruik gewoon inlegkruisjes en om op te frissen van die vochtige doekjes van de lactacyd.
Een echt vervelend probleem. Vooral tijdens de sex. En het wil ook nog wel eens erg ruiken. Bah.

Dik zijn/worden :
Ja echt wel. Ik was dan misschien niet al te slank om te beginnen maar het wordt er niet beter op. Ik lijkt wel of mijn vet weg is gegaan bij mijn buik en vooral in mijn heupen/kont/enz... is gaan zitten. En de buik wordt dikker van de baby. We waren laatst naar een therme bad gegaan. Ik schaamde me dood. Ik leek wel dik inplaats van zwanger in een zwempak/bikini. Dus maar wat extra aanstellen dat mensen doorhadden dat ik zwanger was. Ik snap niet waarom mensen zeggen dat zwangere vrouwen mooi zijn. Ik wordt er echt niet mooier op hoor. En dan hebben we het maar niet over de bad-hairdays en puistjes.

Jeuk heb ik (gelukkig) geen last van, maar bij het gewone forum staat een onderwerp "jeuk"   wel. Dus je bent niet alleen.

Ja zwanger zijn is echt leuk zeg, maar ik ben toch stiekem wel blij als het voorbij is. Een half jaar geleden ben ik getrouwd. De foto's zijn zo mooi. Maar als je me nou ziet, herken je me niet meer terug. Binnen een half jaar ben ik echt zo veel veranderd en niet in mijn (uiterlijk) voordeel.

Veel succes.

Hoi!

Bij mij is het een beetje af en aan met afscheiding. Het komt bij mij echt in 'klodders' (sorry...). Ik gebruik ook geen inlegkruisjes, maar veeg gewoon wat meer af, ten slotte moet ik toch al meer naar de wc om te plassen.

Ik ben ook 'all-round' en dus niet alleen mijn buik. Echt verschrikkelijk om weer in de spiegel te zien dat ik een dikke kop krijg. Dit is mijn 2e zwangerschap en was net weer terug naar een maatje 38 en strakke buik toen ik weer in verwachting raakte. Helemaal gepland, dus ik wist dat het weer ging gebeuren, maar leuk is toch anders...

Ik heb deze keer niet zo'n last van jeuk, bij de eerste had ik er meer last van, vooral mijn buik. Voordeel bij mij is dat het nu al een keer is uitgerekt. Ik vond zwitsal mamma ook heel lekker om te smeren, nu heb ik bbbb-creme van dat andere merk (even naam ontschoten, mijn geheugen is een zeef door de hormonen!) Maar mentholpoeder schijnt idd ook heel goed te helpen hoor! Ik vond zelf alleen cremetjes lekkerder.

Heb je echt last van bekkeninstabiliteit of bekkenpijn? Je kunt het beste naar de fysio met je klachten. Ik zat er deze zwangerschap al voor het eerst met 9 weken en heb weer oefeningen gekregen. Momenteel gaat het erg goed.

Een buikband is door mijn fysio afgeraden, omdat je spieren dan juist nog zwakker worden en je nog meer last krijgt.

Groetjes, Marisa

Hey Dames,

Bedankt voor het antwoord, ik ben blij dat ik niet de enigste ben die zich ook wel heel erg dik voelt.
Ben ook bij een bekkenfysiotherapeut geweest, ik hoop dat het wat zal helpen.
Ik ga gewoon inlegkruisjes gebruiken, voel ik me sowieso wat schoner.
Maar ik ben er wel achter dat zwanger zijn niet echt mijn ding is.
Groetjes Nijtje

Hoi Nijtje,

Ik weet wat je bedoeld hoor, ik heb ook steeds gezegd 'liever nog 10 x bevallen (dat ging de eerste keer super!) dan nog 1x zwanger' , maar aangezien je kinderen niet bij een postorderbedrijf kunt bestellen, is dit mijn tweede zwangerschap.

Tot nu toe gaat deze zawngerschap beter dan de eerste, dus ik heb goeie hoop dat ik hiermee gewoon een leuke herinnering kan overhouden aan mijn zwanger zijn. In principe willen wij twee kinderen en is hiermee onze kinderwens vervuld en zal ik dus niet meer zwanger worden.

Groetjes, Marisa

welkom nijntje...

Wbt inlegkruisjes, ik zou niet weten waarom je die niet zou gebruiken. Scheelt een hoop schone onderbroeken op een dag?

Die kriebels, gek word je ervan hè?! Vooral mijn scheenbenen jeuken enorm en zien er inmiddels niet uit. Van Clarins is een product wat de benen verkoeling geeft. Het werkt ook tegen de kriebel op mijn benen en het heet: Lait Jambes Lourdes/Energizing Emulsion. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Vraag anders een monstertje bij de parfumerie, kan je het eerst testen want het is vrij prijzig.

Veel succes en fijne zwangerschap!

Hoi Nijtje,

Ik heb net als jij erg!!!! veel last van afscheiding.
Ook mijn verloskundige raadde me het gebruik van inlegkruisjes af.
Dit omdat je nu gevoeliger bent voor schimmelinfecties.
Ik heb op het toilet vochtige doekjes liggen (unicura) en gebruik voor onder lactacyd om te wassen.....voor oppervlakkig gebruik mag dit gewoon. Ik merk wel dat het daardoor wat minder is. Vooral die doekjes op het toilet..je voelt je net iets schoner...

succes met de andere kwaaltjes

Terug
Bovenaan