Enkels staan naar binnen

Mijn zoon van bijna 3 staat niet recht op zijn voeten. Zijn enkels staan naar binnen. Dat lijkt mij niet goed. En over ongeveer een maand zal ik wel een oproep krijgen om met hem naar consultatiebureau te komen. En daar wil ik het zeker bespreken. Maar misschien heeft iemand al tips om mijn zoon te stimuleren z'n voeten recht te zetten.
Alvast bedankt
 
Hai,

Jammer dat het geen zomer is zodat je wat zou kunnen vergelijken.
Maar je verhaal klinkt als 'volkomen normaal'.
Ik ben ook een keer met die vraag bij het CB geweest (hij was toen 2) maar daar werd toen ook bevestigd dat dit met de groei ook steeds rechter komt te staan.

Maar als je je zorgen maakt moet je het ALTIJD even vragen bij CB!

Miriam
 
Hoi cvom

Mijn zoon heeft hetzelfde. Hij is nu 3 jaar en 8 mnd.
Hij loopt met zijn linkerbinnen-enkel bijna op de grond (erg overdreven, maar hij zakt veel door).
Hij loopt sinds maart vorig jaar met steunzooltjes. Dit helpt niet echt.

Wij zijn met hem bij de kinderarts geweest.
Deze heeft ons geadviseerd om het aan te zien tot zijn 5-de jaar.
Het blijkt dat alle kinderen geboren worden met O-benen en dat deze op een gegeven moment X-benen worden, waardoor de enkels "inzakken".
Dit "trekt" rond het 5-de levensjaar recht.
Ik ga het dus aankijken tot zijn 5-de en kan dan altijd nog terug naar het ziekenhuis.

Als jij je er niet goed bij voelt, moet je het zeker aangeven bij het CB.

Groetjes, Claudia
 
Hoi,

Ik weet dat ze bij een betere schoenenzaak een soort van opvulling onder de inlegzool kunnen maken ter correctie zeg maar. Wellicht kan een schoenmaker dat ook voor je doen.

Groetjes Mirjam








 
Hoi, ik zal me eerst eens even voorstellen: ik  heb 2 zoontjes van 3,5 en ruim 2 jaar.

Het viel ons ook op dat onze oudste ook ingezakte voeten heeft.
Nou heb ik het laatst eens aan een fysiotherapeute gevraagt (die kom ik n.l. op mijn werk wel eens tegen) en zij gaf me als antwoord dat ieder kind in feite "plat"voetjes heeft en dat dit zo hoort. Dit word vanzelf beter, als het goed is, als ze ouder worden.
Inleg zooltjes of extra stevige schoenen heeft  weinig zin, alleen als het kind heel moe is of last van zijn rug.  Op internet kun je hier ook nog info over vinden als je op google zoekt onder de naam voeten naar buiten.

groetjes van Nathalie.
 
Terug
Bovenaan