enorm bolle buik

A

Anoniem

Guest
Hallo mamma's is spe,

hebben jullie ook al een enorm rode buik? Ik ben nu vijf maanden in verwachting en heb al een kogelronde buik. Ik draag erg naar voren. Overal waar ik kom krijg ik commentaar zoals: weet je zeker dat het er maar één is? en: goh, moet jij nog niet bevallen? Dan zeg ik: néé, pas in juni en krijg ik een hoop verbaasde  reacties, zoals: weet  je dat wel zeker? Ik mag dan lijden aan chronische zwangerschapsdementie, maar ik weet echt wel wanneer ik ben uitgerekend. Het zal wel komen omdat het mijn derde baby is.

Vanmorgen was ik op de fiets de weekendboodschappen gaan doen. Dat doe ik altijd op de fiets, maar ik kreeg zelfs daar commentaar. Ik had mijn fietsmand vol, mijn fietstassen gingen nog net dicht, op het fietsstoeltje stonden boodschappen en ook aan het stuur hingen twee tassen. Zo doe ik dat altijd, maar als je zwanger bent mag dat blijkbaar niet. Er kwam een onf andere oudere "dame" naar me toe met de vraag of ik dat wel zou doen in mijn positie als hoogzwangere. Waar bemoeien de mensen zich mee. Hoogzwanger ben ik pas in de negende maand en als het dan nog gaat doe ik nog steeds zo boodschappen. Wat dacht ze dan, dat ik na haar opmerking mijn fiets met spullen zou achterlaten? (Ik heb trouwens wel twee spaken in mijn achterwiel gebroken. Zou dat door overbelasting komen?)

Veel liefs van een stralende bolle aanstaande moeder

Ik ken het wel hoor. Ik moest met 12 weken al op zwangerschapskleding omdat ik mijn eigen spijkerbroeken niet meer paste. En dit is mijn eerste kindje. En wat ik vooral erg vreemd vind is dat ons meisje klein is (op de onderste lijn van de groeicurve) en dat ik nog maar 5 kilo ben aangekomen. Dus waar die giga-buik vandaan komt...

Vorige maand vroeg bijv. de kapper aan mijn vriend of 'ie al vader was geworden. Hij had ons zien lopen in de straat en toen had ik nog wel mijn winterjas aan! Ik moet zeggen dat ik het nog wel vind meevallen. Als ik in zwangerschapsbladen zwangeren zie die op het einde lopen, hebben die echt een veel grotere buik. En ook bij de vk en gyn in de wachtkamer. Maar een lekker bol buikie heb ik al zeker! Ik krijg er ook veel commentaar op.

Doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Als je boodschappen kunt doen, waarom zou je het dan niet doen? Beweging is alleen maar goed voor je en je voelt zelf goed genoeg aan je lichaam wat je wel en niet aankunt. Zeker bij je 3e zwangerschap ken je je lichaam volgens mij behoorlijk goed. Nik aantrekken van commentaar!

Succes! Groetjes, Marisa

Hallo,

Hier nog zo'n bolle buike moeder alleen die mij  is nu al weer weg want ik ben
in mei 2006 bevallen maar lees meestal hier even mee en als ze wat vragen hebben
en ik weet er wat op dan zeg ik dat.
Maar ik had ook giga buik ik had terwijl ik het nog  niet  eens wist dat ik zwanger was al wat grooter broeken gekocht en dat was al met een week of 6 ongeveer.
Mijn buurvrouw was zwanger van een tweeling en ook in mei 2006 uitgerekend en bij haar was het een beschijden buikje en bij mij leek net of er een tweeling in zat.Dus het om gekeerde maar ik had veel vruchtwater en een groot kind iets meer dan 8 pond en 52 cm lang en dat voor een meisje.En dit is ook onze eerste kind nou dat word wat als  wij ooit een tweede willen nog dikker nee toch!!!!

Groetjes Belinda mama van Marissa bijna 9 mnd

Terug
Bovenaan