enorm droge huid

onze dochter van 15mnd heeft echt een hele droge huid. Om de dag gaat ze in bad en smeren we haar daarna in met natusan. Het wordt er alleen niet beter op. Zou ze nog minder in bad moeten? Ik vind het zo lekker dat ze in bad gaat (minder dan 10 minuten en zonder zeep) omdat ze overdag overal aanzit en over de grond kruipt ed. Wat is jullie advies?
 
Hoi Diana,

Een paar tips bij een droge huid:

- van het badderen droogt de huid uit dus het baden beperken

-geen zeep gebruiken, droogt de huid uit.

- Balneum Hermal aan het badwater toevoegen, dit is speciaal voor droge en ook variant voor zeer droge huid

- na het baden niet afdrogen maar de nog natte huid met olie insmeren.

- balneum hermal heeft ook een creme voor na het baden deze zou je ook kunnne gebruiken

- voldoende drinken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Renée
 
Hoi Diana,

Mijn zoontje had ook een hele droge huid. Ik ben het badderen gaan beperken tot twee keer per week en ben overgestapt op een verzorgingsproduct: Calandula van Weleda. Zij hebben een hele goede babyolie, waar ik hem iedere ochtend na het wassen (op de commode) helemaal mee insmeer. Na een paar dagen merkte ik al resultaat. ZIjn gezicht smeer ik in met de creme en eventuele smetplekjes met de balsem. Het is op natuurlijke basis en er zijn geen zwitsal-luchtjes e.d. aan toegevoegd (voor de reuk misschien jammer, maar beter voor het tere babyhuidje).

Succes ermee!

Martine
 
Hoi,

Mijn zoon heeft een half jaar last gehad van exceem (vanaf drie maanden). Zijn huid lag soms helemaal open. Als dat zo was werd er niet gebadderd. Was de huid niet open dan ging hij hooguit 1 keer per week even in bad met Balneum Hermal badolie. De andere dagen van de week waste ik  hem met een washandje.  Ik smeerde hem twee tot drie keer per dag van top tot teen  in met een Lanette-vaseline creme die ik op doktersrecept kreeg. Er zijn heel wat tubes doorheen gegaan. Maar het ging steeds beter en langzaam ging het weg. Hij heeft nu nog steeds wel een hele droge huid. Dus regelmatig smeer ik hem nog in met de creme. Hij gaat nu drie keer per week in bad.
 
Bepaalde produkten kon hij niet tegen met name Zwitsal en cetomacrogolcreme. Daar werd het alleen maar erger van. Overigens kan hij nu wel tegen Zwitsal maar hij is ook een half jaar ouder en heeft misschien een sterkere huid.

Succes en beterschap!
Groet
Lies
 
Hoi sneu is dat he.. en t voelt ook zo naar. Onze dochter van 17 maanden gaat ook leke dag in bad en ze heeft precies hetzelfde probleem. Ik heb gisteren van Balneum Hermal (zag t in de berchtjes hierboven ook al terug komen) de badolie extra vettend gekocht en de babycreme extra vettend. Gisteren meteen geprobeerd. 2 dopjes in het bad gedaan en daarna droog gedept en de creme gesmeerd. (smeert niet zo makkelijk uit..) en vanmorgen was haar huid helemaal zacht! Op haar armen en voeten was het het ergst, daar voel/zie ik het nog steeds, maar ook daar is het zeker gehalveerd! succes!
 
Hoi,

Vervelend he, zo'n droge huid! Mijn zoontje van 6 maanden heeft er al sinds de geboorte last van. Ik heb dus ook  de halve  drogisterij al geprobeerd. Deze producten werken bij hem het beste:
-lanette  creme voor de smetplekjes
-uierzalf voor de hele droge plekjes
-sudocrem voor het luiergebied (vooral in de plooitjes)
-Remederm van Louis Widmer voor in bad (dit is echt super vette olie, nog beter dan Balneum extra vettende olie). Van dit merk is er ook hele vette bodycreme maar die heb ik nog niet geprobeerd. Bij de drogist kun je vaak een gratis monstertje krijgen.
-massageolie neutraal van Volatile voor na het badje.

Na het instrijken met massageolie of zalf laat ik hem eventjes bloot liggen zodat zijn huid alles goed kan opnemen. Verder let ik erop dat hij alleen katoenen kleding aanheeft, dat ademt goed. Bij synthetische stoffen heeft hij meteen een vurige huid.
En ik kleed hem niet al te warm aan, dat gaat gauw broeien.

Wat vooral NIET hielp waren producten van Zwitsal en Natusan. Deze bevatten teveel parfums en andere stoffen waar hij erg op reageerde.
Poeh, een heel verhaal maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Groetjes Annemarie
 
o ja, nog iets:

mijn zoontje gaat ook bijna elke dag in bad. Het is een echte kliederkont dus vind ik zo'n badje wel fijn. Hij gaat dan ongeveer 5 minuutjes erin, net voldoende om hem schoon te wassen.  

gr. Annemarie
 
Terug
Bovenaan