Enorm geschrokken - 1e echo gehad....

Ben vanochtend ontzettend geschrokken; had in het MvM-kannetje geplast en
zag een grote slijmsliert (sorry voor de details) en had bloed aan het
toiletpapier bij het afvegen. Stond echt te trillen op m'n benen. Bij
het volgende toiletbezoek weer rood slijm. Verloskundige gebeld en ik
mocht meteen komen. Net terug en we hebben godzijdank ons kindje MET
kloppend hartje gezien. Aan de ene kant een opluchting, maar aan de
andere kant blijf ik bloeden. De vk zag na de (inwendige) echo ook
allemaal bloed aan dat echo-ding zitten en kon zich in ieder geval goed
voorstellen dat ik me daarom zorgen maakte. Ze kon me - natuurlijk -
ook niet garanderen dat het niet alsnog fout gaat. Dus nu zit ik hier
met een heel dubbel gevoel. Kan nog niet echt blij zijn zolang ik nog
bloed. Ze probeerde me nog wel gerust te stellen door te zeggen dat
alles er in de baarmoeder echt goed uitzag; kindje precies even oud als
mijn berekening, 2 vliezen te zien mooi 'op druk' en we zagen hem/haar
zelfs even bewegen, wat volgens de vk echt uitzonderlijk is bij deze
termijn (8wk4dg). Het blijft spannend de komende dagen dus. Ik moet
maandag weer bellen om door te geven hoe het gaat. Vooralsnog blijft de
echo van dinsdag gewoon staan; maandag wordt dan besloten of die
afspraak wel of niet blijft staan. Dit zagen we op de echo:

groetjes,
Kiping

Poeh!!!
Dat is schrikken zeg!
Ik heb wel gelezen dat er wel eens een adertje kan springen omdat alles beter doorbloed is en alle adertjes meer naar de oppervlakte liggen.
Ik hoop maar dat alles goed blijft gaan!

Succes!

Ik ga zelf 8 juli voor het eerst naar de verloskundige. Ben benieuwd........ ik heb een vergrote kans op een tweeling dus dat is dubbel spannend!

Wow...das best schrikken! Maar je hebt ook heel goed nieuws gehad en concentreer je daar maar op dat is moeilijk, maar wel het beste! Dus gefeliciteerd met jullie mooie kindje op de foto!

Groetjes,
Fem

Oooh meid, dat is idd erg schrikken..
ik weet hoe je je dan voelt.
zo onzeker en zo angstig he meis.
maar gelukkig dat je meteen mocht komen en dat alles dus in je baarmoeder rustig en goed (b)lijkt te zijn.
fijn hoor!
Meid doe gewoon rustig aan en hopelijk blijft alles voorspoedig gaan..
het is en blijft heel spannend ik denk aan je!
Daar ben ik dus ook weer zo bang voor..
sterkte!!
Mooie echo's trouwens meis!! schitterend wat een wondertje al!!
Knuf mij

Jeetje! Dit is niet leuk! Kan me goed voorstellen dat ze "zorg" er goed in zit nu! Het liefste zou je de hele dag zo'n echo apparaat op je baarmoeder hebben willen staan om maar te zien dat het allemaal oké is. Sterkte!

Hoe gaat het nu? Is het bloeden gestopt?

Hoi Kipling,

Ik moest even reageren op je berichtje. Ik heb nl. afgelopen week iets soortgelijks meegemaakt. Vanaf vorige week zaterdag verloor ik ook bloed en afgelopen dinsdag heb ik mijn eerste echo gehad. De echo was helemaal goed, een mooi kloppend hartje!  Ik was toen 7 weken en 5 dagen. Het bloeden (bij mij was het vooral oud bloed, bruin dus) heeft nog een paar dagen aangehouden maar is nu sinds een dag of twee weg, gelukkig!!! De gynaecoloog zei zolang het bruin bleef ik me vooral geen zorgen hoefde te maken. Als het rood zou worden, moest ik wel even bellen, maar ook dan hoeft het niet fout te gaan (maar kan wel). Ik ben wel gerustgesteld nu en ben ook nog steeds erg misselijk en moe.
Bij mij was de schrik ook groot, in november heb ik omstreeks de 8 weken een miskraam gehad. Dit begon ook met oud bruin bloed, maar dat werd al snel heftiger en roder. Toen bleek op de echo dat het vruchtje al met 5 weken was gestopt met groeien. En toen was ik ook helemaal niet zo misselijk en moe.
Het blijft spannend, garanties krijg je niet. Ik duim voor je dat het bloeden snel stopt! En dat je weer een goede echo hebt!!! Laat je het weten?

Heel veel sterkte!

Liefs Kat

wat is dit schrikken voor jou meid,

Hoop voor je dat het over gaat en dat het kindje blijft zitten. Wel heel fijn dat je gelijk bij de vk terecht kon. Probeer te ontspannen hoe moeilijk het ook is, stress moet je vermijden. Ik zal voor je duimen.

groetjes mamavanla

Bedankt voor al jullie lieve reacties! Ik heb ondertussen (afgelopen dinsdag) ook al m'n tweede echo gehad, want die stond al gepland en die mocht ik van m'n lieve vk laten staan.... Alles was nog steeds goed gelukkig, dus ik kan weer opgelucht ademhalen! Wurmpje was in die paar dagen alweer een halve centimeter gegroeid! Het bloeden is helemaal gestopt, dus ik ga vol goede moed verder; op naar de 12 weken, want dan krijg ik weer een echo voor de nekplooimeting.

groetjes,
Kipling

Terug
Bovenaan