Enorm gezwollen schaamlippen

<p>Hi meiden,</p><p>Even een wat beschaamde vraag. Ik heb sinds het begin van mijn zwangerschap (nu 35 weken zwanger) enorm opgezwollen (buitenste) schaamlippen met grote bulten er op. Ergens harstikke logisch omdat er meer bloed naar toe stroomt, maar toch voel ik me er niet helemaal lekker bij. Buiten dat het er niet uit ziet (en ik mij erg onzeker hierdoor voel op seksueel gebied) zit het ook in de weg soms met bv lopen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik hier helemaal geen last van gehad. Herkennen meer mensen dit? En lijkt jullie dit 'normaal' of moet ik er toch mee naar de huisarts? </p>
 
Gezwollen en bulten? Dit lijkt mij een schimmelinfectie.
Lijkt me verstandig even de huisarts of verloskundige in te schakelen, wellicht ben je er met een creme binnen een paar dagen vanaf.
 
Ik heb van die paarse bultjes er op gehad tijdens mijn zwangerschap weet even niet hoe het heet maar na de zwangerschap is alles weg gegaan.
 
 
Ik ben 30 weken zwanger van de 3e, ook grote gezwollen schaamlippen. Niet perse bulten erop, maar wat je omschrijft klinkt me niet gek in de oren. Al snap ik dat het ongemakkelijk is, ik vind het ook ongemakkelijk dat m'n schaamlippen groter zijn en heb ook totaal geen zin in seks bijvoorbeeld, alles is vreselijk gevoelig en droog. Heb ook meer last met lopen en fietsen.

Schimmelinfectie lijkt het me niet hoor, dan heb je echt vreselijk jeuk en witte brokkelige afscheiding. Dat heb ik al vaak gehad.
Wat je omschrijft hoort helaas gewoon bij de zwangerschap denk ik, sterkte!
 
Dat zijn waarschijnlijk spataderen. Paarse bulten is heel kenmerkend daarvoor. En ook die gezwollen schaamlippen. Ik had dit ook, nu 6 weken geleden bevallen en het is ook weer weg. Wat je kan proberen is een kraamverband met goed koud water nat maken en je schaamlippen al liggend koelen. Stel dat het echt heel vervelend wordt kan je ook hoge steunkousen gaan dragen. Dit haalde bij mij de druk er ook wat vanaf. Ik denk ook niet dat het een schimmelinfectie is hoor
 
Jep ook gehad.. paars/zwarte bultjes  volgens de huisarts idd spataderen. Ik had er geen last van maar schrok toen ik het voelde / zag dus daarom even na laten kijken. Ik heb er niks tegen gedaan en na de bevalling was het snel weer weg.
 
Terug
Bovenaan