Enorm misselijk, niet naar werk kunnen

Hi allemaal,

Sinds afgelopen dinsdag weet ik dat ik zwanger ben. We zijn er natuurlijk ontzettend blij mee!

Maar ik ben zo ontzettend misselijk en voel me zo slap de hele dag door dat ik niet eens naar mijn werk kan. Echt drama.

Ik heb al gemberthee, gemberkoekjes en allerlei andere hulpmiddelen geprobeerd, maar het wordt niet beter.

Heeft iemand dezelfde ervaring(en)? Hoe handelen jullie dit?
<p style="text-align: center;">Hoor het heel graag!</p>

<p style="text-align: center;">Ik ben nu 1,5 week erg misselijk, liefst kruip ik in een hoekje van de bank! Maar er helpen wel wat dingetjes, de verloskundige kan je helpen aan een soort buisje waar je de dop vanaf haalt en dan moet je ruiken, ik eet sochtends en overdag als t heel erg is een bak dubbelvla

Ik ben tijdens mijn zwangerschap heel misselijk geweest. Via de verloskundige heb ik daarvoor zetpillen gehad. Dat hielp wel wat. Verder zorgde ik dat ik geen lege maag had maar at dan wel gezond. Wortels, komkommer dat soort dingen. Ik ben nogal hard voor mezelf en heb me geen dag ziek gemeld. Ik zat elke ochtend kotstend in de auto. Achteraf had ik beter kunnen proberen of ik aangepaste tijden kon werken. Het was eigenlijk te gek.  Savonds at ik liggend op de bank m'n eten na een werkdag zo misselijk wad ik. Na de 13e week was het spontaan over!! Succes ermee en denk even aan wat het best is voor jezelf.

Hoi Pluis,

Ik ben nu 36 weken zwanger en vanaf dag 1 misselijk geweest, ik wil je niet ontmoedigen hoor want de meeste hebben na de 13de week minder of geen last meer van! Maar het maakt mij wel ervaringseskundige ;)

Ik heb van de huisarts emesafene zetpillen gekregen en deze hielpen bij mij niet maar bij een collega van mij redelijk goed. Ze kon daardoor toch functioneren...

Ik heb allerlei dingen geprobeerd en bij mij hebben gember capsules het beste geholpen. Ik heb ze gekocht in een natuurwinkel/biowinkel van het merk: arkocaps. Verder eet ik een broodje in bed voor ik eruit ga, en blijf dan ongeveer 10-15 minuten liggen. Ik gebruik ook antagel (verkrijgbaar bij apotheek) omdat ik ook kramp kreeg in mijn maag. Dat werkt ook redelijk goed.

Verder niet teveel in 1 portie eten, verdeel het over de dag. Appel (steenvruchten) kon ik alleen overdag verdragen, in de avond had ik er last van dan gaat het gisten in je maag.

Verder niet te pittig eten.

Ik ken ook iemand die de tip kreeg om tegen te eten, elk kwartier ongeveer iets eten (kwart appel, rijstwafel, halve banaan etc.). Bij haar hielp het goed bij mij niet.

Sterkte ermee!!

Terug
Bovenaan