Enorm veel spugen

Hallo allemaal,

Ik ben echt radeloos .
Ik heb een zoontje van 7weken oud,
Hij krijgt 6x 90cc
Hij spuugt enorm veel een slabbertje heeft geen nut druipt er zo doorheen consulatiebureau zegt hij komt goed aan dus het zal er wel bij horen ook de huisarts doet niks.
Mijn moederhart huil omdat hij er heel veel last van heeft.

Ik heb deze voedingen al geprobeerd:
Hero
Hero comfort
Nutrilon koemelkvrije voeding

Ik laat hem tussendoor pauzes nemen hij doet ongeveer een halfuur op een fles ik heb zijn bedje hoofdeinde al omhoog gezet.

Wat kan ik nog doen?!

Hoe lang heb je de voedingen geprobeerd? Langer dan een paar dagen? Pas na een week merk je vaak verschil. Hoe uit die last bij hem? Huilen? Heeft hij genoeg plasluiers per dag?
Je kunt ook nog proberen om een andere voedingshouding aan te houden. Denk je dat hij reflux heeft? 

Sowieso niet te veel veranderen van voeding. Een kind heeft 2 weken nodig om te wennen. Je kan wel johannesbroodpitmeel gebruiken. En dan niet die van nutriton maar gewoon Kruidvat eigen merk (op het internet kun je een mooi vergelijkingsfilmpje vinden).
Mijn kindje spuugde ook zo veel.. kon niet eens plat slapen. En ja, het wordt échr beter en komt écht goed. Maar tijd is je grootste vriend. Ik ben zelf niet naar de kinderarts gegaan omdat ik van mijn eerste wist hoe het zat en er relaxed in stond. Zo lang zegels groeien is het geen refluxziekte maar "gewone" reflux. Als ze niet meer groeien of bloed spugen moet je natuurlijk wel naar de kinderarts

Hoe merk je dat hij last heeft?

mijn dochter bleek een kma te hebben, maar nadat die onder controle was met aangepaste voeding, bleef ze enorm veel spugen. 
Consultatiebureau zei dat het altijd meer lijkt dan het is, en dat ik eens 50 cc over het aanrecht moest verspreiden. Nou dat deden we.... ze spoog echt wel halve flessen uit. We hebben zelfs een paar keer meegemaakt dat een fles er projectielstijl geheel uit kwam, dat ze haar mond ongewoon wijd open had, melk in een boog eruit spoot en ze dat niet kon stoppen, met paniek in haar oogjes. 
Ook op de opvang kregen we vaak te horen dat ze wel erg veel spoog. Familie had het over reflux. 
Maar het consultatiebureau kijkt alleen naar plasluiers en aankomen. ook de huisarts. 
Misschien is dat ook wel terecht. 

Wij konden niet veel van voeding wisselen (ook niet goed trouwens) en ik durfde vanwege krampjes niet te rommelen met jbpm. 
Nadat de KMA onder controle was, met 3 maanden, was ze geen huilbaby meer. Ze ging spelen, was blij, geen eczeem en diarree. Alleen het spugen bleef. 
Tot 8 maanden toen de vaste voeding veel meer werd. Toen nam het snel af. Na 12 maanden spuugde ze nauwelijks nog. 

Ze heeft altijd enorm veel gedronken, tussen 5-7 maanden zelfs structureel rond 1200 ml per dag. Maar veel kwam er ook weer uit dus. Ze had ook altijd wel een zurig luchtje en uitslag rond haar mondje. Maar geen enorm veel huilen, en niet slapen, geen diarree, geen eczeem, ze ging haar flessen rustig drinken (op de afleidingsfase na). 
En het belangrijkste, ze groeide als kool en plaste voldoende. Ze at ook heel goed vaste voeding. Dus geen enorme alarmsignalen meer. dat had ze wel voor de aangepaste voeding. Toen groeide ze ook niet goed. 

De meeste babies hebben overigens in meer of mindere mate reflux. Verborgen reflux is degene die pijn doet, maar dan spugen ze ook niet altijd zoveel. Veel spugen is een ernstig probleem als ze niet meer groeien of afvallen. Spugen an sich is niet perse een probleem. Dat bleek bij ons dus ook zo te werken. 

Terug
Bovenaan